Menjadi Pelengkap

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum ♡ 


MENJADI PELENGKAP ~ Apa yang kita ingini adalah pelengkap .. bila lengkap dirasakan sudah cukup sempurna bagi kita.Mengikut tafsiran masing-masing.

Ada yang menganggap sendiri itu tidak lengkap maka berasa risau bila tidak menemui pasangan.Suami isteri ada yang berasakan selagi belum dikurniai zuriat itu juga belum lengkap kehidupan rumahtangga mereka.Bagi pelajar,selagi tidak berada pada tahap paling tinggi dibidang akademik,dikira tidak lengkap kisah hidupnya.

Menjadi Pelengkap
Google image 

Lumrah.Tiada yang perlu dihairankan dan jangan terus me"label" pada kata-kata yang tidak manis di dengar.Bagi PC sendiri,kalau kita mengharapkan sesuatu untuk Allah kurniakan kepada kita,itu bukan kerana kita tidak pandai untuk menjadi makhluk (insan/hamba) yang tidak tahu dan tidak mahu bersyukur.Tidak sama sekali.

Allah SWT  suruh kita berusaha.Allah SWT suruh kita minta bersungguh-sungguh melalui doa.Itu bermakna Allah SWT sentiasa mahu mendengar dan mengabulkan permintaan hamba-hambaNYA. Wujudnya permintaan itu dari niat dan kehendak.Jelaskan.Namun apa yang sedia ada,apa yang telah dinikmati jangan dikufuri..maka disyukurilah.

Bagi mencapai kesempurnaan .. setiap kita akan berusaha sehabis baik untuk memiliki sesuatu bersesuaian dengan kehendak dan fitrah.Hakikatnya setiap kita adalah pelengkap.Pelengkap pada apa selayaknya.Sempurna? Ya juga pada selayaknya kerana kalau dikejar kesempurnaan dan ingin menjadi pelengkap mana mungkin kita mampu.Jauh..tersangat diluar keterdayaan manusia dan sekalian makhluk.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 





PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

17 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Salam Jumaat PC.. good sharing :)

    BalasPadam
  2. Salam jumaat PC. Rasa lengkap tu subjektif. Setiap org berbeza rasa lengkap bagi mereka. Nk lengkap kena usaha. Jangan hanya berharap tanpa usaha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak Ana.Ikut pada pandanfan dan rasa masing-masing.Asal kita hormat pilihan masing-masing tanpa prejudis itu sudah memadai😊

      Padam
  3. good sharing sis.. merasa nk ada pelengkap... mmg semua org akn rasa.. tp percaya satu bnda, Allah buat smua bnda dah cantik dahh.. terkandung hikmah yg kita sndiri tak tahu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah tq😊..insyaAllah masanya akan tiba.Rahsia Allah itu indah dan sangat luar biasa.

      Padam
  4. salam Jumaat. setuju sangat ayat last tu.

    http://mommycici.blogspot.my/2018/01/burger-bakar-abang-burn-cheese-lebur.html

    salam kenal dari Cici. follow sini ye

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih MC..insyaAllah PC balas kunjungan dan follow blog Mommy ye😊

      Padam
  5. terima kasih atas perkongsian untuk manfaat bersama ^_^

    BalasPadam
  6. erm... betul tu pc setuju... kita tak sempurna tp berusaha tuk menjadi sempurna untukNya... semoga jalan kita terus dibimbingNya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam mencari kesempurnaan seorang hamba harapan PC moga Allah permudahkan dan redha kak..itu saja yang kita nak😊

      Padam
  7. Setuju kak PC. Sesuatu pelengkap akan lebih bermakna jika kita bersyukur kepada Allah SWT dan secara tidak langsung dapat rasa keberkatannya. InsyaAllah. Aamin. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin...terima kasih GV😊.Kita usahakan.Dapat syukuri.Belum dapat usaha gandakan lagi.Moga Allah melimpahi rezeki...

      Padam
  8. Good sharing PC..kisah menjadi pelengkap atau tidak ni sangat besar dalam kehidupan kita mmg pasti isu ini akan timbul baik pada suami isteri, pelajar dan yg pasti diri kita sendiri sebagai Muslim kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih MV..alhamdulillah..betul..isu ini akan sering berbangkit.Sentiasa dipersoalkan.😊

      Padam
  9. nice sharing PC.. pelengkap utk setiap org xsama dan setiap org pasti akan cari sesuatu yg melengkapkan hidupnya

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama