.@.@.pElaNGi huJaN pAnaS.@.@.


Assalammualaikum semua..apa khabar..rasanya macam dah lama sangat tak coret apa-apa..walhal baru saja beberapa hari..walaupun baru saja beberapa hari,,beberapa jam dan beberapa langkah..jika sesuatu perkara itu hendak berlaku..tiada siapa pun yang dapat jangkakan..semuanya sekelip mata..sepantas kilat..itulah takdir qada dan qadar Allah..

bila Allah sudah tetapkan..tiada siapa pun yang dapat menghalangnya..hidup mati..suka duka..telah Allah aturkan..adakalanya Allah beri kita gembira cuma seketika kemudian duka yang lara..macam tu juga sebaliknya..adakala Allah beri kita kesedihan terlebih dahulu kemudian gembira yang panjang..semuanya Allah dah aturkan untuk hambaNYA..

semua yang Allah atur adalah yang terbaik untuk kita..tak ada yang tidak elok..dengan syarat kita kena sentiasa bersedia,,bersabar dan redha dengan setiap apa yang berlaku..Allah tidak akan menzalimi hambaNYA..hikmahnya tidak akan kita nampak sekelip mata..tapi kita akan merasai auranya..

jangan sesekali mengeluh dengan ujian Allah,,jangan marah Allah kalau kita tak dapat apa yang dihajati,,jangan kecil hati dengan Allah kalau apa yang kita sayangi diambil..jangan merajuk bila Allah beri kita nikmat kemudian Allah tukar kepada sakit yang amat..jangan,,jangan,,jangan..kita tidak layak untuk berasa sangsi dengan keputusan Allah..seperti pelangi..ada banyak warna..cantik di pandang walau pun jauh di langit..warnanya cukup buat hati kita girang nak melihat..bukan senang nak lihat pelangi..bukan setiap hari muncul..waktu tertentu saja..itu pun dalam masa yang cukup singkat..singkat yang menyeronokkan..

ciptaan Allah memang sempurna..tiada cacat celanya..hujan panas..hujan renyai tetapi panas seperti biasa..biasanya keadaan sebeginilah akan muncul pelangi..menangis dalam rahmat..sebab itulah andai kita berasa sedih..jangan biar ia berlarutan..gembira akan mengiringi..berdoa kepada Allah agar hati kita sentiasa terpelihara..

wassalam
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

Catat Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama