##..DiSatU sUdut,,##


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Terima kasih ibu kerana sanggup bersusah payah kerana saya..sembilan bulan sepuluh hari ibu izinkan saya berada di dalam rahim ibu..kita berkongsi segala rasa,,suka,duka,,apa yang ibu rasa..saya turut merasainya..kehadiran saya sangat ibu alu-alukan..kelahiran saya sangat indah..dengan alunan azan dan iqamat..mengingatkan saya kepada Maha Pencipta..

ibu ayah jaga saya..bagai menatang minyak yang terlalu penuh..tidak tertumpah walau setitik..terima kasih ibu..terima kasih ayah..ibu belikan saya baju baru,,kasut baru,,ayah penuhi segala keinginan saya,,makanan,permainan,,ada semuanya..cukup..lengkap..saya masih kecil..masih belum mengerti apa-apa..tapi ibu,,ayah telah mendidik saya sebaik-baiknya..duniawi,,ukhrawi..

ibu,ayah pasti mahu saya menjadi anak yang bukan sahaja bijak,tapi juga soleh..saya sayang ibu,saya sayang ayah..tetapi saya ini anak yang aktif..saya suka berlari-lari,,seperti anak-anak lain..berkejar-kejaran seperti mereka..saya masih mahu meneroka dunia..sekeliling saya ibu..ayah..maafkan saya ibu,ampunkan saya ayah kerana terjatuhkan pasu bunga kesayangan ibu,terpecahkan telefon kesayangan ayah..tertumpahkan susu disofa baru rumah kita..mungkin terlalu besar kesalahan saya..tapi saya masih terlalu hijau untuk mentafsir..

saya akui memang ini silap saya..tapi ibu ayah,,kenapa tergamak ibu ayah memukul saya..mencederakan saya..saya juga insan biasa,,kadang kala berlaku nakal,kadang kala terlanjur kata,kadang kala merajuk manja..saya masih terlalu kecil ibu,saya tidak mampu lagi membezakan antara betul dan salah..baik dan buruk..saya perlu selalu dinasihati..

apa sahaja pesanan ibu dan ayah saya dengar,,saya ikut,,tapi kadang kala saya terlupa ibu,,saya terlalai ayah....demi Allah bukan saya sengaja ibu,,ayah..ibu ayah sayang sayakan..kenapa tidak menasihati saya dulu setelah saya melakukan kesalahan....adakah harta yang ada lebih berharga daripada saya?saya ini darah daging ibu,,dan ayah telah saya anggap seperti ayah kandung sendiri,,air mata saksi betapa sakitnya saya ibu,,betapa sengsaranya saya ayah..cukup..saya tidk lagi berdaya..

saya terasa betul-betul sejuk ibu,,ayah..kenapa ibu menangis,,kenapa ayah diam membisu..menyesali apa yang terjadi?..tidak mengapa,,saya tetap sayang ibu,saya tetap sayang ayah..maafkan saya kerana tidak lagi berdaya untuk mendakap manja,,mencium pipi ibu dan ayah..saban hari saya tidak lagi berdiri menjadi penunggu setia menanti kepulangan ibu dan ayah pulang dari tempat kerja.. saya redha..

selepas ini tiada lagi rasa sakit hati di hati ibu,tiada lagi rasa marah pada ayah,kerana segalanya telah selesai..telah kita tamatkan..seperti mana ibu sambut kehadiran saya ke dunia ini dengan tangisan,,kini ibu juga sedang tangisi jasad saya yang terbujur kaku,,tiada beza ibu..tiada beza ayah..rasa marah ibu,rasa hilang sabar ayah saya terima..berserta hukumannya juga..cukuplah saya menjadi korban,,memang ini takdir saya..

belajarlah daripada kesilapan yang telah berlaku ibu,,ayah..saya tahu ibu dan ayah akan berhadapan hukuman dunia..bersabarlah..saya akan sentiasa menanti ibu dan ayah di sana,,saya akan bawa ibu dan ayah kita ke syurga bersama..saya tidak menyalahkan ibu dan ayah..percayalah..kerana terlalu sayang..sayang ..dan sayang..

saya semakin sejuk ibu,,ayah,,dakaplah saya andai masih ada lagi rasa kasih,,atau ia telah hilang juga hancur bersama barangan ibu dan ayah yang tanpa sengaja telah saya pecahkan..saya tahu ibu ,,ayah terlalu kecewa punya anak seperti saya..saya masih terlalu kecil ibu,,ayah,,saya tidak berkesempatan memulangkan semula apa yang telah saya rosakkan..moga saya dapat menggantikannya dengan syurga untuk ibu dan ayah di sana..

saya sangat sejuk ibu,,kucuplah saya..sebentar lagi saya akan berangkat ibu,,ayah..di satu tempat yang terlalu istimewa..saya akan selalu melihat ibu dan ayah..walau ibu dan ayah tidak dapat melihat saya..andai ada lagi nadi kasih,iringi saya dengan doa kedamaian..jika tiada lagi sayang,,tidak mengapa ibu,tidak mengapa ayah..mungkin saya ini terlalu kerdil..

ketiadaan saya tidak mengurangkan apapun walau sedikit..malam ibu dan ayah kian lena,,tanpa rengekan kecil saya minta dimanja..minta dibelai..munkin perginya saya lebih mendamaikan ibu dan ayah..saya masih lagi ingin berbakti kepada ibu dan ayah..tapi begitu tragis pemergian saya..tidak mengapa..jangan menangis ibu..jangan..tiada gunanya lagi..

mungkin juga satu saat nanti saya tidak lagi di ingati ..saya bakal ada pengganti..lebih baik daripada saya..lebih mendengar kata ibu dan ayah..lebih membuat ibu ayah bahagia..terlalu damai mendengar bacaan talkin ibu,,kita sama-sama mendengar..cuma..cuma alam kita sudah berbeza  ibu..ayah..

luka,parut,cedera dan darah yang ada di tubuh ni terasa seakan berbalas dengan kedamaian di sini..selamat tinggal ibu,ayah..apa pun saya tidak akan lupa jasa ibu menyusukan saya..membersihkan najis saya..bersengkang mata berjaga malam untuk saya..saya ingat ibu..saya ingat..jaga diri ibu..jaga diri ayah…terima kasih atas segala-galanya..terima kasih..terlerai sudah amarah yang ada..setelah terkorban satu nyawa..namun tiada dendam di hati anakmu..jauh..kita semakin jauh terpisah..ibuuu..aayahh..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Balasan
    1. syukran sudi meluangkan masa untuk membaca..kan..tapi inilah hakikat yang berlaku sekarang..

      Padam
  2. ayah ibu permate berharge. tiada galang gantinye

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul..ibu bapa anugerah Allah pada kita sama seperti mana Allah anugerahkan kita kepada mereka..

      Padam
Terbaru Lebih lama