..::UkhwaH::..

Sumber:google

Assalammualaikum..
♥Selawat buat Mu Ya Rasulullah SAW♥

Moga semua sahabat sentiasa berada dalam situasi yang baik baik hendaknya..amin..alhamdulillah cuaca yang sedikit panas,, bertukar sedikit dingin..hujan atau panas itu hadiah Allah..datangnya dengan izin Allah..syukurilah nikmat anugerah Ilahi..

Jauh,dekat,timur barat,utara selatan..tak menjadi tembok bila  telah Allah suratkan..aturkan..ukhwah..tak gitu..pelbagai cara..bermacam kisah..kadangkala itulah yang mampu menyatukan..hubungan baik jiwa ataupun silaturahim..tak gitu..

Jangan risau,, tak usah pelik,, dipeluk dicium..dikendong bagai..Kadang kadang tu kongsi tab mandi sama sama you..eh..eh..boleh gitu ye..nak tidur bersama..bergurau senda sakan..tak ada siapa boleh complain..walaupun kadang mata naik bengkak 
 memandang..ermm bersembang pun seolah kekasih awal dan akhir..itulah dia..bila rasa kasih dan sayang itu mula melimpah bukan saja sesama insan..malah dikongsikan juga dengan makhluk lain juga..alhamdulillah..untunglah si kucing parsi..bertuahlah si bunga orkid di taman..

Kita berusaha memelihara ukhwah sama insan..menangis bila berasa terguris hati,sentap bak kata muda mudi sekarang..kecewa bila mana teraniaya..bersungguh sedih,pilu, sayu..bertemu ukhwah juga berpisah silaturahim..namun jangan sesekali kita membiarkan ukhwah dengan PENCIPTA menjadi hambar,layu dan sendu..nauzubillah..tidak mudah untuk berubah kepada kebaikkan..namun itu bukan alasan untuk kita berterusan berada dilembah kemurkaan..kita boleh dan mampu untuk berubah..mohon sentiasa padaNYA..insyaAllah..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

13 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. In Shaa Allah....ukhwuah Fillah.. bsama mnuju keredaan Allah..

    BalasPadam
  2. In Shaa Allah....ukhwuah Fillah.. bsama mnuju keredaan Allah..

    BalasPadam
  3. Membina ukhuwah sebenarnya mudah tapi andai tidak dijaga ukhuwah yg terlerai dosa jadinya...

    Berpada-pada menjalin ukhuwah dan bersama kita mencari yg diredhai olehNya..

    BalasPadam
  4. Maaf sejak-dua-menjak ini kakak agak busy. Hair ini baru menjenguk sini. Ada juga terbaca yg bawah tadi tapi tak tinggal jejak. Yg akhir baca ini baru kakak komen sikit.

    Ukhuwah juga ni... tak sengaja mengabaikan tau PC:)

    BalasPadam
  5. Janganlah kita terlalu mengikuti keinginan hati atau nafsu tapi ikutilah segala apa yg telah dan akan terjadi (keinginan Allah). Lalu terimalah dgn ikhlas sabar dan tawakkal.

    BalasPadam
  6. In shaa Allah cik PC.. hubungan dgn Allah adalah asas kpd setiap hubungan dan ukhuwah yang kita jalinkan. tanpaNya, hubungan banyak mana pun jadi tak bermakna..

    BalasPadam
  7. @Kakzakie
    Betul kak..nak berukhwah pun mesti berhati hati..tak apa kak..setiap orang ada tanggungjawab yang perlu digalas..faham kak :)

    BalasPadam
  8. @Ida Scripters
    Setuju ida..ikut kita binasa jadinya..tapi kalau ikut apa yang Allah tetapkan,, insyaAllah..

    BalasPadam
  9. @Gee Lion
    Setuju gee..yang paling penting kita jaga ukhwah dengan Allah terlebih Dulu..

    BalasPadam
  10. tersenyum zizie baca entry ni... cuma, bila pandang keadaan sekeliling, terasa terkilan. seseorang itu hanya didekati apabila mempunyai manfaat...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama