::..Ohh tempayan..tempurung pun oK..::

Sumber..Google

Assalammualaikum semua..
Selawat dan salam buat Rasulullah SAW..

Alhamdulillah syukur atas segala nikmat MU Ya Allah..hujan dan panas bersilih ganti..syukur..nikmat dan ujian MU terlalu luas..moga ianya mampu mendidik jiwa-jiwa hamba menjadi sabar,..amin..rindunya PC nak berentry..berblogwalking..meninggalkan sepatah dua kata pada kotak komen rakan semua..subhanallah..maafkan PC..

Bersilih ganti..setiap hari berbeza beza..mungkin hari dan waktunya sama namun peristiwanya berbeza..kerana kita ini manusia yang seringkali bertindak mengikur naluri hati dan akal..bukan robot..pastinya rutin yang berbeza itu mendatangkan pahit manis,masam kelat dalam episod kehidupan kita..hehe..

Sandarkan..anak yang kecil..pastinya menyandarkan semua pada ibu bapa..dan suatu ketika berilah peluang dan ruang yang istimewa untuk ibu bapa bersandar pada kita..walaupun kita tak mampu memberi yang terbaik sepertimana mereka beri pada kita suatu masa dulu..kalau tidak kita memberi jangan kita menambah lelahnya..''give and take''..goes around comes around''..yang sedang hangat bercintan cintun jangan nak berani bersandaran..ingat..ibu ayah tak nampak..tapi Allah melihat..yang telah berlaku lupakan..jangan ulangi lagi..

Hidup ini terlalu singkat..semakin meriah kita menyambut ulangtahun kelahiran hakikatnya ajal itu semakin menghampiri..eh jangan lepas ni seram pulak nak buat birthday party..tak apa..buatlah asalkan berpada pada..yang penting niat mesti lurus dan tulus..ok..besar,banyak,bukan membayangkan kehebatan..kecil dan sedikit itu tidak menunjukkan lemah..tiada gunanya tempayan yang besar dan penuh airnya namun retak..lebih baik tempurung yang kecil,, walau hanya mampu mengisi sedikit air..kalau rajin mengayungnya hasilnya juga lumayan..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Salam Kak PC rasanya lama juga Ida tak singgah sini. Di harap akak sentiasa dilindungi Allah hendaknya

    BalasPadam
  2. salam ziarah dari bunda ..

    selamat berhujung minggu...

    BalasPadam
  3. :) setuju dgn pendapat kak PC ^_^

    BalasPadam
  4. last quote tu, sangat bermakna kak.. insyaAllah dari hari ke hari, semoga kita bertambah baik... iman yang selalu pasang surut ni pun, minta2lah dapat dijaga.. :)

    BalasPadam
  5. @Ida Scripters
    Waalaikummusalam ida., insyaAllah..amin..

    BalasPadam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  7. @Zizie Zack
    Amin..harapnya Allah teguhkan hati kita dalam berbuat kebaikkan..

    BalasPadam
  8. terima kasih kak peringatanny .sangat setuju dengan akak

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama