::..Cerita baru..muka surat barU..::

Ehsan..Google

Bissmillahirahmanirahim..
Assalammualaikum semua..

Apa khabar semua hari ini..moga Allah beri kita kesihatan yang baik..insyaAllah..yang masih berpuasa tu..selamat berpuasa..tak kira berpuasa sunat mahupun qada ramadhan..moga setiap amalan kita Allah terima..amin..guru guru dan para pelajar sedang menghitung hari..cuti sekolah bakal bermula tidak lama lagi..ibu ayah pula menghitung duit..hehe..di dunia tanggung..di akhirat jawab..jadilah anak yang soleh dan solehah supaya kita tidak menjadi penyebab ibu ayah terazab..nauzubillah..

Seimbang,, sederhana namun istiqhomah..dalam segala hal dan urusan..pada setiap tindakan dan keadaan..Allah suka..Rasulullah SAW cinta..dengar cinta..juling biji mata..hehe..bertindak bijak mengikut situasi itu yang terbaik..jangan disebabkan terlalu suka..saja saja langgar basikal mastura anak jiran sebelah tu..motif..nak bantu orang dalam kesusahan niatnya..nanti boleh angkat basikal sambil pegang tangan ye..takut tak sempat angkat basikal si mastura..tu angkat kain baju bermalam di kandang kambing..niat mesti betul dik..

Kejayaan setelah kegagalan itu nikmat..kesihatan selepas kesakitan itu rahmat..tiada nikmat tanpa ujian dan dugaan..yang lemah pasti rebah..namun rebahnya itu andai bersisa teguh pasti bangkit dengan kukuh..setiap hari kita belajar..belajar menjadi insan..dari alam rahim,, alam dunia,, alam barzakh seterusnya alam akhirat..adakah kita kekal berwajah insan sebaik baik kejadian ini..atau sebaliknya..kita berusalah menentukan sementara masih berada di dunia ini..Allah itu sangan pengampun dan menyayangi..amin..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Adik-adik sibuk menghitung hari nak cuti sekolah, si kakak sibuk menghitung hari nak masuk U. Mama/papa menghitung duit atas tanggungjawab yg digalas. Sambil mencongak itu ini mulut kena sentiasa mengingatkan mereka dunia yg sementara ini. Bimbang juga ada ketidak-seimbangan.Ini sedang terjadi dlm keluarga kakak sebenarnya PC.

    Moga Allah permudahkan perjalanan di dunia hingga ke akhirat.

    BalasPadam
  2. perkongsian yang menarik.. selamat malam dear..

    BalasPadam
  3. Warna warni kehiduapan.. moga selalu kita saling ingat mengingati..

    Thanks for this good advise :D

    BalasPadam
  4. salam jumaat kak jua :) betul.. zizie pun rasa tak seimbang sebab bz sangat.. alahai~

    BalasPadam
  5. @Kakzakie
    Betul kak..dalam kita sibuk risaukan dunia..ketika itu juga sebenarnya kita seringkali terleka..

    BalasPadam
  6. @Norhasniza Khalid
    Terima kasih mama..sudi singgah walau sibuk..teruskan usaha ok..

    BalasPadam
  7. @Nurul Farahizzati Zakaria
    Lepas ni tenangkan hati dan fikiran..relax dan imbangi semula ye..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama