::Terlalu istimewa hadiah itU::

Sumber:Google

Bissmillahirahmanirrahim..
Assalammualaikum semua sahabat PC..

Alhamdulillah hari ini 15 Ramadhan..syukur atas izin NYA kita masih punya kudrat yang sihat untuk terus berpuasa..yang dah meninggalkan puasa sama ada kerana sebab yang sememangnya tidak mampu dielak..atau tinggal puasa dengan izin hukum dan syarak..qadalah..kerana bila sesuatu yang kita tinggalkan itu melibatkan hukum dan rukun iman serta Islam..itu bermakna kita sedang berhutang dengan Allah..

Siapa tak suka dapat hadiah..ye tak..terlampau teruja..hai ringan saja mulut bertanya..eh mana hadiah,, tak ada hadiah ke..amboi..cover malu..**hulur tangan minta hadiah..sembunyi muka bawah bantal beracun,, saintifiknya bantal busuk..umur belum baligh..belum mummayyez tak apa dik..kalau dan dewasa purba takut dapat sup selipar saiz 8..hehe..ingat,kita mesti matang mengurus emosi ye..

Selagi kita hidup..peluang dan ruang untuk perbaiki diri sentiasa ada..yang penting niat dan kesungguhan yang disemai pada diri..sedar atau tidak Allah memberi peluang pada kita agar sentiasa mendekatinya..ambil peluang itu..wahyu yang di bawa Malaikat Jibril untuk Rasulullah SAW sebarkan pada ummat..kekal hingga kini..Al Quran itu firman Allah..kata kata Allah..beruntungnya kita..walau hanya sebaris ayat..itu lebih molek daripada dibiarkan bersawang berdebu..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Betul... dah berhutang, harus la bayar.. lebih2 lagi, dengan Allah :)

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah... sekejap jer rasanya dah 15 Ramadhan. Esok hari ke 16, Ramadhan akan beransur-ansur meninggalkan kita...

    BalasPadam
  3. setuju
    berjanji maka haruslah ditepati
    nice entry

    BalasPadam
  4. sokong, kak. apapun, selamat menunaikan ibadah puasa kak.. tak lama lagi dah nak raye.. hehe

    BalasPadam
  5. @Ida Scripters
    Sedihnya..moga Allah izinkan kita bertemu ramadhan akan datang..

    BalasPadam
  6. @white lily
    Hehe..cepat masa berlalukan..dah nak habis puasa..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama