♡♡jangan ada rasa penat♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡


Berdoalah kepada Tuhan kamu dengan merendah diri dan (dengan suara) perlahan-lahan. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang melampaui batas.

 
Dan janganlah kamu berbuat kerosakan di bumi sesudah Allah menyediakan segala yang membawa kebaikan padanya, dan berdoalah kepadaNya dengan perasaan bimbang (kalau-kalau tidak diterima) dan juga dengan perasaan terlalu mengharapkan (supaya makbul). Sesungguhnya rahmat Allah itu dekat kepada orang-orang yang memperbaiki amalannya.
(Surah Al A'raf:Ayat 55 dan 56)

Sekali,,2 kali,,3 kali..biarlah berjuta kali..walaupun baris ayat yang sama sekian kalinya..sepanjang hayat..selagi nyawa dikandung badan..teruskan dengan du'a..

Bersungguh..hendak sesuatu mesti bersungguh..mak kata buah mangga belum masak,masih putik coet..tak sabar nak makan juga,,sanggup sambung galah pergi kait..terjolok jolok..jolok buah 3 kali..jolok sarang merbuk 4 kali..terbantut ibu merbuk tengah mengeram dik..kesian dia..

Koreksi diri..sedar atau tidak,,kita tetap lakukan kesalahan..PC apatah lagi..hihihihi..mungkin itu punca terhijabnya setiap du'a kita..elak diri gemar  menuding jari kerana rugi pada diri sendiri..spa hati adalah mendekatkan diri pada Ilahi..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Kalau orang yang betul betul berjuang untuk akhirat memang dia akan cakap jangan penat, nanti kat akhirat baru penat, katsana baru rehat T-T Uwaa rasa macam diri ni kerdil sangat dah

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama