♡♡bila bila♡♡

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Mood syawal masih merah menyala..dah puasa sebulan..raya pun sebulan kisahnya..kan syawal bulan kemenangan bagi ummat yang berpuasa..yang tak puasa..atau tidak boleh berpuasa atas sebab sebab yang diharuskan atau diharamkan berpuasa..sila qada ye intan payung..bukan berlenggang kangkung ok..puasa ni seronoknya terasa hebat bila menghampiri waktu berbuka..walau sekadar dengan segelas air kosong dan 3 biji kurma..wahhh nikmat ko..sebelum Ramadhan 1437H..sila lunaskan hutang ye..slow slow..

Kita sentiasa bersaing..bertanding..bertandang pun ye juga..hehe..pot pet pot pet..seolah bersaing dengan waktu..bertanding dengan takdir..buktinya kita suka merancang..kita usaha..kita berdu'a..yes,bagus..bukan melawan Pencipta..tapi ikhtiar untuk raih ikhsan dariNYA..semalam adalah takdir yang telah pun tercatat untuk kita sedari alam rahim lagi..hari ini kita seolah jurutera yang sedang merangka..

Usia bukan syarat untuk malaikat maut datang menyapa..bila bila..di mana mana..sesiapa saja..jadi mengapa kita mesti berkira kira untuk beralih arah ke zone yang lebih positive..



Ayam peliharaan mama dan babah PC..apalah yang disembangkan..pandai pulak cari tempat berehat yang selesa tu..nampak macam 2..sebenarnya 3 ekor..hihi..walau siapa pun yang bakal menyembelihnya..nyawanya tetap milik Allah..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

14 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Sentiasa merancang bukti kita cuba yg terbaik

    BalasPadam
  2. Sentiasa merancang bukti kita cuba yg terbaik

    BalasPadam
  3. Maut itu tidak mengenal usia. Bila tiba waktunya, kita tidak boleh percepat atau perlambatkan ia walau sesaat.

    BalasPadam
  4. Nak berubah teruskan saja kan, jangan pula meletakkan masa kerana kita tak tahu bila ajal bakal menjemput... Terima kasih PC kerana membuat Zumal sedar dari terus leka...

    BalasPadam
  5. itulah manusia, kalau nak sesuatu, mana boleh peluk tubuh saja, rezeki pun tak jatuh dr langit dengan sengaja, usaha dan ikhtiar itu yg harus kita lakukan..Allah suka org yg berusaha..kan?

    BalasPadam
  6. nawaitu tu kena betul , pa2pun semoga semua OK nanti

    BalasPadam
  7. @aeinna Musa
    tepat tu..sebab Allah pun pandang usaha kita..

    BalasPadam
  8. @ana fatihah
    mesti sentiasa berada pada zone kebaikkan..in sya Allah aminn.,

    BalasPadam
  9. @Dunia Zumal
    PC pun sedang perbaiki diri zumal..takut dengan dosa dosa lampau..

    BalasPadam
  10. @mizz yatiey
    betul..usaha bersungguh..berdoa kemudian barulah kita bertawakkal..

    BalasPadam
  11. @Yan Ty
    nawaitu tu umpana landasan..kukuh landasan..mantaplah jadinya..

    BalasPadam
  12. Betul tu PC. The more we give, the more we get.

    Jemput singgah ke blog saya, VitaminSuci. Saya dah add link blog PC di bloglist saya. Terima kasih.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama