♡♡"TER" lah yang baik baik♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 

26 Ramadhan 1436H..PC ni macam countdown je nak syawal kan..ramadhan tahun ini berbaki tiga hari saja lagi..Allah..sedihnya..tahun hadapan masih berpeluangkah meraikan ramadhan..kita sama sama berdoa..moga Allah restu..in sya Allah..

"TER"inspirasi..mata kita melihat..eh betul la mata fungsinya melihat..tidaklah mendengar..eh..eh..eh..dah Allah beri pinjam tu manfaatkan sebaik baiknya..sejujur jujurnya..anggota selain mulut adalah sejujur jujur anggota..di akhiratlah..di dunia..mulutlah yang petah berbicara..tak gitu..terkadang kita ini rebah,,lemah dan lelah..dengan ragam dunia dan isinya..walhal yang acap kali menyinggung dan tersinggung perasaan adalah sesama kita sendiri..monyet pun kadang sakitkan hati manusia juga...dok makan rambutan..dok raba punggung ayam kita tengah mengeram..terjerit jeritlah tuan tu sambil urut dada..sabar jelah..maka pandanglah dan ubahlah rasa marah itu ke arah yang sewajarnya..Rasulullah SAW inspirasi kita..ikutlah cara baginda..mudahkan..

"TER"motivasi..musibah tidak terjangka pun..datangnya bak ribut..perginya bak semut..tapi itulah guru motivasi diri..bagi yang utuh semangatnya..maka teguhlah dirinya..yang lemah dan kecil hatinya mungkin sedikit lambat untuk bangkit pulih..kena ingat juga peberimaan orang berbeza beza..dan idola juga salah satu penyumbang motivasi..carilah idola tapi biar berpada pada..


Google image 

Contoh..Oooopsss terpecah pulak gelas ni mak**padahal dah 3 dozen kot pecahnya..huhuhuhu...

maka ter tidurlah di reban ayam..kihkihkih..

Contoh lagi..Maaf cikgu saya tertiru**ter apanya satu buku kot di salinnya
Apa kata saya ter lempang awak**dah bengjak lebam pun mata budak tu..
Dannn jangan terperanjatlah lepas ni ter viral di laman sosial..guru dan anak murdi ter...ter...famous di muka buku..ngeh..ngeh..ngeh..
ter laa yang bermanfaat..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Akak ni memang pandai berbahasa lahh ..
    Ayat penuh sastera ,, naik juling mata lyssa ...
    ekekekekek :P

    BalasPadam
  2. ter..yang tidak pernah disengajakan :)

    BalasPadam
  3. Jangan terlalu banyak ter, orang akan anggap negatif pada kita...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama