Dunya wa akhiraH

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 


Dan tidak (dinamakan) kehidupan dunia melainkan permainan yang sia-sia dan hiburan yang melalaikan: dan demi sesungguhnya negeri akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Oleh itu, tidakkah kamu mahu berfikir?
Surah Al An'am
Ayat 32

♢◆◇dunya wa akhirah◇◆♢
Selain ahli keluarga..sahabat adalah item penting dalam kehidupan kita..tetapi bukan suatu yang mudah untuk kita mendapat sahabat yang baik..bantu kita bila kesempitan..*tak semestinya kewangan ok..hulur bahu bila kita kesedihan*cett bukan lelaki perempuan dik..haram tahu..ingat dosa..itu ambil kesempatan namanya..tengok macam itu owh yup baiknya..baik takat dunya..itu pun dah alhamdulillah bersyukur sangat..Allah pinjamkan sahabat untuk kita..dan oleh kerana kehidupan seterusnya yang kekal lagi abadi adalah akhirah...maka jadilah dan carilah sahabat yang boleh berlari menuju jannah Allah..rajin tegur bila kita lalai..bebel kita bila kita mula menyerong..tarik telinga kita bila mula merapu dan yang paling penting jadi dan carilah sahabat yang buat diri menghampiri PENCIPTA..

Dunya wa akhiraH
Google image 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama