Kerana Dhuha...tipiskanlah..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

buka pintu rezeki
Kredit:Sumber

"Wahai Tuhanku, sesungguhnya waktu dhuha adalah waktu dhuha-Mu, keagungan adalah keagunan-Mu, keindahan adalah keindahan-Mu, kekuatan adalah kekuatan-Mu, penjagaan adalah penjagaan-Mu, Wahai Tuhanku, apabila rezekiku berada di atas langit maka turunkanlah, apabila berada di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila sukar mudahkanlah, apabila haram sucikanlah, apabila jauh dekatkanlah dengan kebenaran dhuha-Mu, kekuasaan-Mu (Wahai Tuhanku), datangkanlah padaku apa yang Engkau datangkan kepada hamba-hambaMu yang soleh".

Kerana Dhuha..tipiskanlah..

Seakan mudah..namun kekangan itu seolah memberatkan..kata kata sindiran..abaikan..teguran teguran gurauan sinis biarkan..biarlah sifar foundation diwajah..biar pucat dan kering pada seulas bibir..tutup telinga..luruskan niat..hamparkan tikar sejadah..teruskan..istiqhomah..kerana nikmat dhuha..kerana Allah..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

11 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. AlhamduLILLAH tak pernah missed setiap hari..
    semoga kita semua istiqamah.. :))

    BalasPadam
  2. insyaALLAH...nak mulakan juga..insyaALLAH..

    BalasPadam
  3. Kakak yg bahasa arabnya kakak hafal sebab dah baca tiap hari tapi bahasa melayunya kalau dinyanyikan baru ingat (kelakar kan kakak ni)

    Rugi kalau tak dhuha kerana rezeki Allah tak boleh dikira dgn angka. Rezeki bukan pada harta dan duit semata-mata. Renungkan bersama.

    BalasPadam
  4. @Kakzakie
    Kira ok tu kak..PC arabnya tak hafal..yang melayunya kakau dengar lagu..cewah...biasanya lps solat dhuha PC doa sendiri..gabung dgn doa yang melayu tu..huhu...

    BalasPadam
  5. Zumal belum beristiqomah untuk Dhuha...

    BalasPadam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama