Berperanan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalammualaikum wbt

berperanan
Google image

BERPERANAN. Adakalanya kita jadilah seperti jarum yang sentiasa mencantumkan mana mana yang terkoyak..terpisah dan terlerai..angkara gunting yang suka memisahkan..jalinkan elok elok..molek molek dan kemas kemas..besar ganjarannya..in sya Allah..lillahitaala..

Ada ketika kita perlu memainkan watak seolah air yang sejuk,,tenang dan mendamaikan..memadam api yang marak,,hingga memusnahkan ikatan persaudaraan,,persahabatan dan melenyapkan toleransi..amin..

Sekali sekala butakan mata..pekakkan telinga,,bisukan mulut bila disuruh jadi agen fitnah..jangan takut disisih manusia kerana tidak mahu menjadi agen fitnah dan dosa..tapi takutlah dengan janji Allah bahawa setiap kejahata itu api neraka balasannya..nauzubillahiminzaliq.

Terserah pada diri..terpulang pada hati..kita adalah duta pada agama ISLAM..jaga tingkah..pelihara perlakuan..mata yang memandang pasti memahami.

Sekian
Tinta Perdu Cinta ❤
Berperanan



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Terbaru Lebih lama