Semakin baiK

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Subhanallah..syukur atas segala nikmat..alhamdulillah..Allahu

semakin baik
Google image

:: semakin baik ::

Setelah beberapa hari matahari seakan segan dan silu untuk menyinari muka bumi ..alhamdulillah akhirnya sedikit demi sedikit bima sakti mula membias sinarnya..syukur..biarpun jerebu masih lagi menebal..Allah mendengar du'a du'a hamba yang sentiasa tidak putus meminta..

Lumrahnya tangan tangan manusia yang sering menjadi pembinasa*macam sakit je telinga dengarkan..macam sentap je hati kan..tapi itulah hakikat tapi tidak semua tangan itu pembinasa ok*..khilaf  itu biasanya juga berpunca dari manusia..seandainya berada ditakuk lama dalam kelalaian..dalam khilaf yang panjang..sedarlah..bangun mulakan langkah yang baharu..langkah lebih maju menuju satu aras yang lebih baik..masuk zone yang lebih membina..

"eleh macam bagus je"
jawablah..ya memang aku tidak bagus,,aku sedang berusaha ke arah itu
"macam terbaik tengok"
jawablah..alhamdulillah berkat usaha bukan terbaik mungkin boleh jadi tersangat hebat
"ermmm yelah tu"
jawablah..tidak mengapa mungkin satu hari nanti kita sama sama boleh bekerjasama

telus.tulus.
tertib.adab.sopan
in sya Allah.






PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

17 Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

  1. kita sama sama usaha untuk jadi lebih baik, InsyaAllah

    BalasPadam
  2. sni jerebu pun dh kurg..alhamdulillah..

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum PC.
    Kat Kelantan pun Jerebu sudah mula menyerang, tapi Alhamdulillah hujan yg turun tiap2 ari telah menewaskan ketebalan jerebu

    BalasPadam
  4. @shameel Iskandar
    Waalaikummussalam shameel..aah kawan PC pun cakap macam tu juga.alhamdulillah moga jerebu terus pergilah..

    BalasPadam
  5. ingat, apapun yang kita lakukan betulkan niat kerana Allah...yg lain abaikan :)

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah, sini hujan membasahi bumi Allah swt :)syukur sangat melihat alam kembali tenang:)

    BalasPadam
  7. @anajingga
    Alhamdulillah lega kan..setelah berhari hari kabus jerebu..semalam tempat pc terang sikit..tadi pagi macam terang..tak lama hujan..

    BalasPadam
  8. Pokok pangkalnya kena sentiasa bersabar dan menjaga adab. :)

    BalasPadam
  9. di Tanah Merah, Kelantan pun ada juga jerebu cuma cecah API 70 aje.

    BalasPadam
  10. @Abam Kie
    Alhamdulillah abam kie..kira ok tu..kami di KL dekat 200..

    BalasPadam
  11. Kat sini jerebu ada gak suami,ekin dan MIL serentak demam ekin n mil ok dah abg stil demam lg pergi keje gak

    BalasPadam
  12. belah sarawak pula dikatan makin jerebu.. sekolah2 sana tutup esok...

    BalasPadam
  13. inshaaAllah kak :D skrg ni semakin baik kan :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama