ModaL

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

image
Google image

|modal|

Hendak bersyukur juga perlu belajar..belajar ucap alhamdulillah.
Mula mula terasa berat,susah..lama lama dengan sendirinya mudah untuk ucapkan kalimah syukur.

Hendak berniaga walau berniaga ais krim Malaysia tu dik..pun perlukan modal..walau pun modal yang kecil dan sedikit.Berniaga mesti nak untung,walau sesen dua.Macam mana?beli dengan pembekal harga murah,jual dengan pengguna dengan harga tinggi..tidak salah pun mengambil keuntungan kerana dari keuntungan itu digunakan untuk dijadikan modal semula..yang SALAH bila mengaut keuntungan hingga ke tahap riba'..haaaa..

***************************************************************************************

Perniagaan itu sunnah.Dalam perniagaan kita boleh melipat gandakan rezeki.Dalam perniagaan kita juga boleh gandakan pahala.Betulkan niat..*bersedekahlah sentiasa bukan tunggu hari hujan..bukan juga kerana hujan*

****************************************

SYURGA itu MAHAL.pastinya perlukan MODAL yang tinggi dan besar..namun pilihan itu Allah beri pada kita..jalannya juga Allah telah sediakan untuk kita lalui..laluan kanan atau kiri..simpang hadapan mahu pun belakang..terserah..ke lembah mana yang bakal kita diami kelak..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Betul tu.. Semuanya terletak pada diri kita..

    BalasPadam
  2. SYURGA itu MAHAL.pastinya perlukan MODAL yang tinggi dan besar..namun pilihan itu Allah beri pada kita..jalannya juga Allah telah sediakan untuk kita lalui..laluan kanan atau kiri..simpang hadapan mahu pun belakang..terserah..ke lembah mana yang bakal kita diami kelak..

    indah sungguh bait-bait terakhir dari PC,terima kasih ..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Allahu kak ana..PC cuma coret dan kongsi apa yang terlintas kak..dengan izin Allah kak..alhamdulillah..terima kasih kak ana..

      Padam
  3. Modal tuk ke syurga pengorbanan dan perjuangan kita didunia ni. ALLAH

    BalasPadam
  4. betul..kena buat pelaburan yang paling besar dan tinggi dik..

    BalasPadam
  5. menempah tempat di syurga memang perlukan pelaburan modal yang besar :D

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama