Tak nampak..tapi boleh merasainyA

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

Image
Google image 

||tak nampak..tapi boleh merasainya||

Apa khabar semua sahabat..syukur atas setiap nikmat.
Selawat dan salam buatmu Ya Rasulullah SAW 

Keimanan
Kita tak nampak Allah tapi kita yakin sepenuh hati wujudnya Allah SWT..salah satu contoh..adanya alam ini yang terbentang luas.Allahu..ada syurga neraka sebagai pembalasan di akhirat kelak.
*PC,,ingat,,jangan sibuk sebut syurga kalau langkahnya mereng ke neraka je..pangggg..lempang diri sendiri*..nikmatnya rasa hembusan angin..tapi kita tak nampak angin pun..bukti kebesaran Allah kan..*kentut kita rasa dan ada bau tapi tak nampak jugakan..kan*

Rasa rasa dihati
Boleh menangis..boleh marah..boleh diluahkan dengan tingkah laku..tapi apa yang di dalam hati tak terlihat pun setakat mana kadarnya..sampai mana tahapnya..uniknya hati kurniaan Allah..sekadar mendengar perkhabaran pun hati dijentik rasa..malahan terkadang itu lebih lebih rasa rasanya dibandingkan dengan yang melihat depan mata atau merasainya sendiri..subhanallah.

Tak nampak jangan pandai pandai nak kata..tapi kita jangan lupa..dengan izin Allah rasa yang tersirat itu Allah semai juga di hati hati hamba..naluri..ya..naluri wanita yang bergelar ibu dan isteri..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. InsyaAllah, bila kita tahu ada yg melihat walaupun tanpa sedar kita, kita akan lebih bijak mengatur langkah

    BalasPadam
  2. Allah maha pemerhati... tau setiap gerak langkah.....:)

    BalasPadam
  3. betul kak..macam ada perasaan tu tapi orang tak boleh nampak,kita saja yang rasa..kadang2 boleh disorok2 pulak heh..Subhanallah..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama