Cincin..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Cincin.Hiasan wanita tidak kurang kelaki.
Emas.Emas putih(silver).Tembaga.
Tidak semua suka memakai barang perhiasan pada tubuh.Juga tidak terkecuali yang terlalu gemar mengenakan perhiasan pada anggota.
Pilihan masing masing.Ikut selera sendiri.Asal tidak dan jangan membelakangi hukum.Sederhana itu sweet.

Cincin perhiasan RASULULLAH SAW 

Image

Anas bin Malik meriwayatkan 
"Sesungguhnya cincin Rasulullah SAW diperbuat daripada perak manakala batu permatanya adalah batu hitam Habsyi"
(Hadis Riwayat oleh At-Tarmizi,Muslim,Nasa'i,Ahmad dan Ibnu Majah)

Image

Anas bin Malik juga meriwayatkan bentuk cincin Rasulullah SAW 
"Tulisan (ukiran) yang ada dicincin Nabi SAW terdapat kalimah Muhammad sebaris,rasul sebaris dan Allah sebaris"
(Hadis riwayat oleh At-Tarmizi dan Bukhari)
PeRdU cINta

Blog Perdu Cinta menterjemahkan rasa dan sedikit pengalaman dalam bentuk artikel yang dekembangkan dalam pelbagai bentuk dan jenis. twitter rss instagram facebook

12 Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

  1. Klu ingat kisah cincin Rasulullah terus insaf jap.... hehe

    BalasPadam
  2. Cincin..
    Semuanya tersimpan rapi..

    BalasPadam
  3. Lissa jenis tak pakai cincin.. lebih prefer gelang.. kalau cincin, Lissa slalu careless.. hee

    BalasPadam
    Balasan
    1. pun ok sebenarnya..sebab gelang longgar..mudah nak berwhudhuk..kalau cincin kena buka atau cari yang longgar sikit..takut tak kena ain whudhuk..akak pun mula tak perasan perkara ni..alhamdulillah ada yang menegur..

      Padam
  4. Alhamdulillah, saya pun tak perasan perkara sekecik nie...terima kasih sis kerana mengingatkan... =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ala tak apa...bila PC pergi blog shikin...PC dapat banyak ilmu..kita sama2 kongsi ilmu ye..

      Padam
  5. sy tak pakai cincin dah, selepas hilang sebiji sbb asik buka je lepas tu lupa letak mana...hihi

    BalasPadam
  6. Etuza pakai cincin kayu koka dari Mesir anak hadiahkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cikgu PC macam pernah dengar pasal kayu koka tulah...

      Padam
Terbaru Lebih lama