Manfaatkan selagi boleh..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 

Perkara lama jangan dikenang
Barang lama jangan dibuang
Dah macam pantun 2 kerat la pulak..hihi..

Perkara lama jangan dikenang?..kalau perkara itu baik pastinya jadi sweet memory..tak gitu..lagi lagi la kalau ada hard copynya..dok ulang alik la usha gambar kenang kenangan..itu dulu..sekarang lagilah..dengan smart phone yang super canggih..klik sana..klik sini..simpan..kot rasa rasa nak imbas..buka galeri tu..kot rasa nak kongsi attach kat blog..ha..gitu..ecececeh..hihi..yang baik apa salahnya..tak gitu..yang menyampah 5..yang suka 50..jadi ikut suka diri dan hati sendiri..asal berpada pada..

Barang lama jangan dibuang?..ini bergantung pada individu..ada yang suka menyimpan walau sudah tidak rupa barang..ada yang buruk sikit atau lusuh sikit,,terus buang..tak kurang yang kreatif..kitar semula..eh elok juga..*pakaian dalam dan luar sebolehnya bila sudah lusuh jangan dibuang dan biarkan merata,,bungkus elok elok tanam..lebih selamat diri dan maruah..amin*

image
Sumber Google Image

Jala atau jaring menangkap ikan ni..kalau ada yang lama lama sudah tidak boleh diguna untuk menangkap ikan..boleh guna untuk kepung pokok atau anak benih yang baru disemai atau sedang membesar..dapat juga mengelakkan dari serangan haiwan pemangsakan..kalau ada kelambu lama pun ok juga..janganlah kelambu cucu jiran sebelah yang baru lahir pergi ambil pulak..mau jadi hulk bapaknya..

image
Sumber Google Image

Tutup periuk lama..periuknya sudah bocor..sudah 15 kali tampal..tetap bocor juga..tebuk bawahnya boleh buat pasu..tutupnya ni boleh la buat kipas bila tak ada elektrik di rumah..hihi..sesekali nak bakar ikan..sementara kumpul duit nak beli kuali pemanggang ajaib tu kan..boleh la guna dulu tutup periuk ni..nak buat mee laksam tu ke..bakar belacan untuk buat sambal..boleh..jangan risau..in sha Allah menjadi..jangan salah guna pula..senyap senyap pergi ketuk kepala anak ayam baru menetas..takut ada telur menetas didahi kejap lagi..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. rajinnya sis tampal... akak br je mengemas kelmarin ada periuk yg akak buang.... haishhh terukkan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe..tengok juga..kalau lubang halus tampal..kalau dah teruk buang juga..kalau boleh guna untuk lain..guna..mana ada teruk..akak ni..perlu juga kak kemas dan ganti yang baru tiba masanya..betul tak.. :)

      Padam
  2. usah kita bazirkan selabi boleh guna..terbaik peringatan..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama