Mikraj Cinta..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم


Mikraj Cinta..perjalanan kasih sayang..kun faya kun Allah..kasih sayang Rasulullah SAW terhadap ummat baginda..Allahu..baginda mengadap Allah untuk kita semua..untuk membantu kita..untuk menyampaikan apa yang Allah perlihatkan kepada baginda..ambil la pengajarannya..hargailah kasih sayang baginda..hargai pertolongan baginda..demi ummat sembilan kali merayu, (setiap kali dikurangkan lima waktu), akhirnya Allah SWT perkenan memfardhukan solat lima waktu sehari semalam daripada 50 rakaat pada asalnya..

*****************************************************************************

A001
Maha Suci Allah yang telah menjalankan hambaNya (Muhammad) pada malam hari dari Masjid Al-Haraam (di Makkah) ke Masjid Al-Aqsa (di Palestin), yang Kami berkati sekelilingnya, untuk memperlihatkan kepadanya tanda-tanda (kekuasaan dan kebesaran) Kami. Sesungguhnya Allah jualah yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.
Surah Al Isra'
Ayat 1

******************************************************************************

Israk Mikraj..peristiwa perjalanan Nabi Muhammad SAW pada malam hari dari Masjidil Al Haram ke Masjidil Al Aqsa seterusnya naik ke Sidratulmuntaha lalu kembali ke Mekah pada malam yang sama,peristiwa ini berlaku pada 27 Rejab tahun ke-11 selepas baginda dilantik menjadi Rasul iaitu 3 tahun sebelum Hijrah.


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama