Header Ads

Tumpang Lalu..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Google image 

Syukuri setiap nikmat.Hari ini.
Hargai kerana esok belum pasti kita masih ada untuk mengecapinya..
SubhanAllah

"Salam dulu..salam cepat..nak lalu depan orang tua tunduk..ingat..faham tak..nak ikut punya pasal angguk jejak dagu ke dada dik.."
*ahaaa janji tetap janji patuh je..tengok kawan kawan terkinja kinja berdarah hati kita..sabar..sabar..pandang lain..takut nanti tak boleh ikut lagi nenek atau mama..*
Biasa tak dengar amaran macam ni..dah macam amaran wajib lagi lagi bila pergi majlis tahlil,tak kiralah di mana pun.

 Kita sedang menumpang.Meminjam juga.Malahan diberi pinjam.Hakikat.
Jagalah elok elok.Hargai.Sebelum ianya diambil kembali.Dan sebelum kita juga kembali ke tempat asal.
logoblog

25 ulasan:

  1. huhu..KG selalu pesan pada anak2 mcm tu...kengkadang PESAN..kengkadang jadi AMARAN..heheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi...pesan awal awal ya KG...in sha Allah mereka dengar kata...

      Padam
  2. Hidup dan kehidupan adalah pinjaman. Satu masa nanti kita wajib pulangkan kembali hidup dan kehidupan kita kepada Maha Pencipta

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...setuju....untuk menuju ke alam kekal abadi...

      Padam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Hidup dan kehidupan adalah pinjaman. Satu masa nanti kita wajib pulangkan kembali hidup dan kehidupan kita kepada Maha Pencipta

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. Tapi kat sekolah zaman sekarang...susah nak jumpa anak-anak yang beradap macam ni..macam dah hilangdah sifat 'tumpang lalu ' ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah jauh sangag la...kalau pergi majlis pun dan kurang nampak...

      Padam
  7. suka tengok anak-anak dara manis lalu depan pokcik tunduk hormat siap minta izin tumpang lalu... tapi tak ramai dah sekarang yang macam tu

    BalasPadam
  8. Maaf ya...tumpang lalu jap.../ Limpas ya.../ Lalu yer.../ Boleh saya lalu...
    Itulah antara ayat yang pernah saya gunakan kalau nak tumpang lalu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul....bukan perlu tunduk sampai cium lantai pun...buat syarat je..

      Padam
  9. Salam lalu PC...hidup ini hanyalah pinjaman sementara....oleh itu hargailah kenikmatan dan sentiasa mensyukurinya....zaman sekarang dah jarang tengok golongan muda mudi tunduk hormat kat orang tua...semua pun main limpas jer tanpa memberi hormat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Silakan silakan lalu Diana....hihi...betul..kadang tu siap lari2 lagi...kalau PC buat dulu mesti taubat kena marah dengan mama...memang takde chance la nak ikut lagi..

      Padam
  10. Hidup kita hanya sementara.. ..disana nanti bakal kekal abadi...

    BalasPadam
  11. salam kak setiap pesan berhikmah! kan kak

    BalasPadam
  12. jika parent tak tunjuk dan ajar adab yg baik...hurmm siapa lagi

    BalasPadam
  13. bila selalu di pesan mudah jadi ingatan & di pratikkan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan jemu berpesan dan jangan bosan mendengar..

      Padam
  14. Wajib bagi cik akak nie pc...
    Tak kira si mana...kat umah...kat ofis...semua cik akak buat.....

    BalasPadam

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..