Sebab Blog Berhantu

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

image
Google Image

SEBAB BLOG BERHANTU ||Blog menjadi salah satu medium untuk blogger menambah kenalan..mendapat input dan berkongsi output..sepenuh masa,separuh masa atau sekadar suka-suka itu tertakluk pada pilihan blogger itu sendiri..dan tidak dinafikan ada yang berjaya menjana pendapatan dan menjadi "seseorang" melalui blog dengan izin Allah SWT..alhamdulillah tahniah...yang baik kita contohi..yang biasa-biasa bukan anda tidak berjaya..no..tapi yakin rezeki orang lain-lain..pasti bersebab mengapa Allah atur begitu..

Followers yang berpuluh ribu..silap silap beratus ribu...pageview yang mencecah puluhan juta..tidak ke membuntang mata,membintang dan bersalji kepala kita....tengok macan mudahkan..tapi kita tidak tahu betapa basah ketiak mereka berusaha...sakit otak mereka memerah idea..sengal bahu menaip entry..orang lain tidur mereka berjaga meluah idea untuk dikongsi bersama..tahajut menjadi sahabat..dhuha menjadi kawan..

Kalau tertanya-tanya kenapa dan sebab blog dia boleh berhantu...ini pendapat PC..

>>tajuk yang memerangkap jiwa..image yang dikongsi memikat mata,,

>>entry yang diberi memikat hati..terkesan!..makan dalam..walau pun simple tapi padat....haa..dan selit selit la dengan lawak-lawak sopan dan manja..

>>fon entry yang dipilih dan saiznya sangat penting...mudah difahami dan dilihat..

>>bahasa yang sedap untuk disebut dan sesuai untuk semua peringkat usia untuk membaca dan menyebutnya..tak adalah bila sebut terasa sesak di dada..dahsyat tu..

>>sedap mata memandang..kemas segenap sudut..mainan warna..psikologi juga sebenarnya..dari mata turun ke hatikan..tak gitu..

>>semua dah lengkap..dah cun melecun..yang ni walau terakhir tapi sangat laa penting...loading blog kita...bukan ada mesra seo sahaja malahan mesti mesra pengunjung sebab penggerak utama adalah sahabat sahabat yang rajin nak klik url blog kita..mereka sangat bermakna...sedihnya kalau belum pun sempat tajuk entry keluar dah klik "x"...sebu rasa perut...huhuhuhuhuhu..

Bukan mudah nak buat orang gila bayang pada blog kita..jatuh cinta pada hasil entry kita dan rasa tertarik-tarik untuk singgah baca tinggal komen di blog kita...BUKAN mudah..tapi berkat usaha boleh..minta dengan Allah..TERIMA KASIH luangkan masa baca SEBAB BLOG BERHANTU...





PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. asalkan niat hati dan nawaitu itu kerana apa? kannn?

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul mummy...niat..hanya kita dan Allah yang tahu..

      Padam
  2. Thnks pc sudi singgah ke blog sy..blog sy x da nya behntu hihi
    Blog simple

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama-sama asha...singgah ukhuwah...yang penting setiap apa yang dikongsi dari hati..pasti smpai ke hati juga..amin...

      Padam
  3. Tips yang sangat menarik PC. Sedihnya saya sangat sukar untuk maintain semua perkara tersebut.

    p/s: blog saya lambat ke ek loading?

    BalasPadam
  4. Betul...berhantu blog kena padat..hahaha...hantu blog ini bahaya..sekali naik...terus naik..bila turun...mak ai...lingkup...gigih nak maintain kan..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama