Siasatan Manja Pertama Awal 2016 by Blogger NurSabrina

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

Syukur alhamdulillah..moga semua sihat dan ceria sentiasa ya..diam tak diam dah hari kedua diawal tahun 2016..rupa-rupanya PC ditag oleh adik Blogger NurSabrina "SMILE..anything happens For a reason" begitulah tagline pada blog beliau..ok jom kita tengok apalah 10 das soalan yang diberi pada PC dan beberapa orang lagi blogger yang ditag..in sha Allah kak PC cuba jawab ya dik...terimalah apa adanya..

Kenalkan diri awak kepada dunia (Buat ayat meletup bombastik)

Bissmillah..pemilik PeRdU cINta,Jua Azura*lebih selesa dengn nama pena ini kerana gabungan nama asal juga nama gelaran sedari kecil hingga kini*..alahai tidak meletup bombastik la pulak ya..nilah apa adanya..

Perkara pertama yang terlintas masa first time datang blog Sab.

Wah bagus suka sebab simple..kerana akak PC suka yang simple..dan bila singgah blog kawan kawan warna juga menjadi satu tarikan pada kak PC..

Perkara yang awak takutkan hal itu terjadi dalam hidup awak.

Lillahitaala..dalam pada mulut sering menyebut redha dan ikhlas..takut hati berpaling arah..tidak seia..tidak sekata..kerana untuk mentarbiah hati dan lidah itu agar seiringan amatlah sukar..

Pernah rasa jealous dengan kehidupan orang lain? Jika ya, kenapa.

Lumrahnya manusia begitu cuma bagaimana kita lentur rasa cemburu itu bergantung pada diri masing-masing..diakui akak sangat cemburu dengan insan-insan yang boleh menghafaz Al Quran..mereka sudah sediakan hadia terbaik untuk ibu bapa mereka di akhirat kelak..

Pernah meminati seseorang dalam diam? Kenapa minat dia eh?

Minat pelakon adalah dulu zaman sekolah..sebab kawan-kawan promote pulaknya masa itu tengah hot cerita hindustan..Shah Rukh Khan pulak pelakonnya..di sekolah ada kawan yang sama minat..hihihhi..sama over la jawabnya..hari-hari akak berdoa agar rasa meminati kasih dan sayang pada Rasulullah SAW selain ibu bapa dan suami tidak pudar..

Diberi pilihan masak atau makan luar, mana awak pilih? Kenapa?

Bergantung pada situasi..adakala perlu masak dirumah terutama bagi wanita yang bergelar isteri..ibu..kerana keberkatan air tangan itu vitamin terbaik untuk keluarga..sekali sekala perlu juga makan di luar untuk mevariasikan citarasa..

Perkara yang paling awak trauma kan until now and why?

Masa tu akak baru belajar memandu kereta..belum pun dapat lesen P..sehari sebelum ujian memandu mak cik akak minta akak pandu kereta dia..*moral support katanya sebab nak anak buahnya luluskan*..dengan kehendak Allah..disebabkan silapnya akak..akak dengan kereta terjunam dalam parit depan rumah..seminggu demam..demam-demam pergi ujian memandu eh alhamdulillah lulus pulak..tapi sekarang akak rasa ngeri nak memandu..bawa motor alhamdulillah ok..

 Macam mana awak boleh terjebak dalam dunia blogging ni?

Asalanya dorongan daripada kawan yang terlebih dulu berblog..kawan tahu akak suka singgah blog orang lain..jadi katanya apa salahnya akak buka blog sendiri..persoalan diawalnya apa yang nak dikongsi..ada ke orang nak singgah..nak baca...tapi itulah kuasa Allah..kita bersangka baik padaNYA..

Awak bangga dilahirkan sebagai diri awak sekarang? Alasan.

Bila melihat ada bayi tidak bersalah dan tidak berdosa dibuang..Allahu rasa SANGAT bersyukur kerana mama dan babah jaga akak daripada sebesar tapak tangan hinggalah dewasa sebaiknya..apa yang PC ada sekarang syukur dengan izin Allah..beserta doa ibu bapa dan sokongan suami..subhanAllah..

Pernah menginginkan something tapi sampai sekarang tak dapat.

Sentiasa berdoa agar Allah kurniakan zuriat yang mentaati Penciptanya..Menyayangi Rasulnya dan menghormati agamanya serta Mengasihi ibu bapanya..doakan untuk PC ya.. 

Alhamdulillah...yeyyy...salam ukhuwah buat semua..

Image result for thank you cartoon cute

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Dapatlah ky mengenali serba sedikit tentang diri PC..

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah..hye kakyon...biasa-biasa je kak..Allahu..segan sebenarnya..

      Padam
  2. semoga suatu hari dapat zuriat soleh yang diidamkan...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama