Solat Jumaat DAN Solat Sunnatnya

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

Daripada Ibn Umar RA, Bahawa Nabi Muhammad SAW tidak akan bersembahyang setelah selesai SEMBAHYANG JUMAAT sehinggalah balik ke rumahnya, kemudian Baginda sembahyang sunat dua rakaat di rumahnya.
(Hadith Riwayat Muslim)
SOLAT JUMAAT DAN SOLAT SUNNATNYA || Alhamdulillah dan tahniah kepada kaum adam yang menunaikan solat Jumaat hari ini...ha bukan main berseri seri ya..bagus-bagus..kepada yang tidak menunaikan solat Jumaat pastikan ada sebab yang betul betul kukuh mengapa tidak berdating tadi..ahaa..

Sudah menunaikan solat Jumaat..tidak perlu lagi dah menunaikan solat zuhur..ini bagi kaum adam yang menunaikan solat Jumaatlah..yang tidak tu..faham-faham ya..ya..ok..apa kata dah balik ke rumah..tunaikan pula solat sunnat rawatib sama ada dua rakaat atau pun empat rakaat..tapi mesti ingat dalam pada kita bersungguh melakukan amalan amalan yang disunnatkan jangan sampai merosakkan amalan amalan wajib biarpun amalan sunnat yang kita buat itu sunnat muakad yang sangat sangat dituntut oleh Rasulullah SAW.

Tiada istilah terlambat...selagi hidup,proses pembelajaran akan berterusan..in sha Allah..mungkin hari ini kita terlepas..moga hari hari mendatang kita masih berkesempatan..amin..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama