Mulakan Semula

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

Salam Jumaat
Google Image


MULAKAN SEMULA || Alhamdulillah jumpa lagi awak "J"..syukur..tidak semua orang berpeluang untuk jumpa awak lagi.."J"..Jumaat  minggu pertama dibulan Mac..24 Jamadil Awal 1437 H..10 Jumaat kita sudah lalui..bagi kaum adam yang setiap minggu menunaikan solat Jumaat tanpa ronggak sana sini..tanpa keuzuran..ya kalian dan tunaikan 10 kali solat Jumaat ya..diam tak diamkan...ha..

Menunaikan solat Jumaat adalah fardu ain bagi setiap lelaki yang mukalaf. Seandainya tidak menunaikan Solat Jumaat tanpa sebarang alasan adalah berdosa besar. 

Jika dia meninggalkannya selama tiga kali berturut-turut dengan sengaja dia dikategorikan sebagai seorang yang kufur dan berdosa besar sebagaimana 
Sabda Rasulullah SAW, maksudnya: 

Barang siapa yang meninggalkan solat Jumaat sebanyak tiga kali dengan sengaja maka kufurlah ia

Ada permulaan pastinya ada pengakhiran pada hayat kita..kita hidup dan kematian itu suatu kepastian yang pasti...sementara masih diberi peluang untuk meneruskan hidup di muka bumi Allah ini jangan segan silu..untuk memulakan semula langkah kebaikkan yang baru..Allah sentiasa rindu dengan tangisan taubat nasuha hamba-hambaNYA..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama