Perbaharui Nikmat Dengan Ikhtiar

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

PERBAHARUI NIKMAT DENGAN IKHTIAR || PERBAHARUI NIKMAT YA..BUKAN UBAH NIKMAT..sangat jauh bezanya ya..harap maklum..dan sila ambil perhatian..*cuak juga PC kalau apa yang cuba PC sampaikan ukhuwah tersalah tafsir..ngeri sebenarnya..TEGURLAH JIKA PC KHILAF ya..* 

Dengan izin Allah..muda pasti bertemu tua..sihat pasti merasa sakit sekali sekala..itu lumrah yang tidak mampu kita tepis..gigi yang tercabut satu persatu atau dicabut kerana rosak kemudian diganti dengan gigi palsu..itu perbaharui nikmat...mata yang elok kemudian rabun dan menggunakan cermin mata untuk baiki penglihatan itu juga ikhtiar berbaharui nikmat..BUKAN BERMAKNA CIPTAAN ALLAH TIDAK SEMPURNA tetapi bukankah Allah suruh kita ikhtiar untuk perbaiki diri dengan niat untuk memudahkan urusan beribadat kepadanya..NIAT..ya niat cukup sekadar kerana DIA..

Niat tidak menghalalkan cara...bagaimana..bila ada niat untuk ubah nikmat tanpa sebab yang diharuskan lakukan sebegitu sebaliknya kerana menurut kehendak nafsu semata-mata..bersyukurlah awak dilahirkan kacak dan gagah mengapa mahu menjadi cantik dan menawan..tujuan berkahwin lelaki dan perempuan itu untuk mengembangkan keturunan *walau pun Allah tidak pernah janji yang berkahwin itu mesti dikurnia zuriat* mengapa memilih juga yang bertentangan arusnya..

Ikutlah arah arus yang selari andai kita tidak mahu lemas dengan badai karenah nafsu nafsi..jangan bazirkan masa dengan perkara yang buat kita menjauhi NYA kerana ajal semakin mendekati..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. ikhtiar atau usaha itu penting.. :)

    BalasPadam
  2. Itu tak bermaksud nak ubah... Tapi mmg jadi satu kewajipan sebab nikmat Allah beri ditarik da minta kita usaha untuk terus nikmati kehidupan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan cikgu MF..dengan syarat kita tidak mengubah sesuka hati tanpa sebab yang diharuskan.. :)

      Padam
  3. Good entry kak PC :) Nikmat boleh diperbaharui atas sebab tertentu dan tidaklah diubah sesuka hati. Gunakan nikmat sebaik mungkin :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah terima kasih Siqah...lainkan perbaharui dengan ubah..harapnya kita tidak tersalah bertindaklah..amin... :)

      Padam
  4. Ikhtiar umpama menyatakan rasa kesyukuran kita atas nikmat Illahi melalui tindakan yg baik dan bermanfaat... t kasih atas perkongsian ini PC.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama