Sempat Lagi

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

SEMPAT LAGI || Cuti sekolah tinggal hujung-hujung jekan..pastinya ada yang muncungnya dah mula nak keluar*ibu ayah dapat komplen tak daripada anak-anak..tak puas cuti gitu*..hihihi..amboi PC macam la dah beranak 10..kihkihkih..biasalah bila musim cuti ni riuh rendah anak anak jiran ni bermain sesama sendiri..macam macam cerita ada..macam macam la dengar daripada mulut mereka..eh..dah nama pun budak budak..direct je dia orang cakap..PC dalam rumah..mereka di luar rumah pun boleh dengar mereka menyembang..hahahahha..tak payah nak dok ngedap bagai..tak kuasa nak rapatkan cuping telinga pada dibalik pintu pun..jelas dengar..huhuhuhuhu..begitulah anak anak syurga..



image

4 sekawan ni duduk nyembang depan pintu rumah PC..memang kawan baiklah sebab PC kalau keluar rumah mesti nampak mereka ni main bersama-sama..lazimnya begitu..walau duduk berlainan tingkat..tapi mungkin sudah rapat di sekolah juga..tu yang berlarutan..

Si A : Cuti sekolah ni ayah awak tak ajak awak jejalan ke?

Si B : Ayah kita kerja..ibu pun kerja..nenek ada kat rumah kita latang*datang* dari         kempong*kampung*
Si C : Ayah dengan mama kita cakap nak simpan duit..sebab tak lama lagi adik baby kita nak terberanak*rasa PC mamanya dah dekat tarikh nak bersalin la tu..hihihi..adik baby nak terberanak gitu kekdahnya..alahai*..
Si D : Papa kita dah janji nak tengok boiboi,,*hahahahah boboiboy la kot tu*

Macam--macam..tak kisahlah..sebenarnya selagi bernafas di muka bumi Allah ini selagi itu peluang masih ada untuk insan-insan tersayang disekeliling kita..kadang untuk menghargai insan yang ita sayangi tidak perlu modal besar pun untuk buat mereka dihargai...biarpun kecil atau sedikit..asalkan kerap ditujukkan rasa sayang itu.rasanya itu juga sudah memadai untuk mereka rasa sangat bahagia...



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. hahahaha. comel je conversation depa. btw VM follow sini^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah kak PC dah follow juga blog adik ya...salam ukhuwah...

      Padam
  2. Comel..budak2 menyembang cerita semua..jujur..hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul..apa yang mak ayah cakap itulah yang dia cakap semula dengan kawan kawan...hihi...kadang tu gelihati dengar...

      Padam
Terbaru Lebih lama