Jangan hentam Semacam

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalammualaikum..

Milik kita bukan semuanya hak kita..ada juga bahagian orang selayaknya di dalamnya..Tapi hak orang jangan diambil kerana takut-takut itu menjadi punya kita sentiasa berasa tidak mencukupi..-Perdu Cinta-

14 comments:

  1. sangat setuju sis.. dalam bahagian kita jg terdpt hak org lain.. so, kita kena beringat sentiasa... TQ sharing sis..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yang selalunya kita terlupa kan kak...sama2 kat atie 😀

      Delete
  2. Apa lagi jika ianya hak org ramai seperti rakyat atau wakaf jgs pakai suka-suka aje nak buat/ambil. Menyesal di sana tak guna.
    Berhati-hati kelak 'di sana' ramai yg mencari kita - takut kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak..yang lebih takut kita jadi muflis...muflis dunia boleh lagi diusahakan...tapi muflis akhirat sangat menyedihkan..😂

      Delete
  3. Tepat sekali kak PC... Dalam gaji kite tetap bulan tu ada rezeki org lain.. bukan semua hak kita sbnrnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..walau pun seposen..kalau bukan kita punya..pusing macam mana pun akan pergi kepada tuannya juga :)

      Delete
  4. terima kasih berkongsi peringatan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) sama-sama..peringatan untuk diri PC juga..

      Delete
  5. peringatan yang baik....insyaallah hak kita kita kongsi bersama

    ReplyDelete
  6. semua milik Allah.
    pada kita tu pinjaman ajer.
    setiap yg ada pada kita pasti ada hak org lain :)

    ReplyDelete
  7. Betul tu... setuju sgt. T kasih atas peringatan ini PC. Semoga Allah sentiasa melindungi kita semua dgn peringatan2 yg baik buat manfaat kehidupan... aamiin.

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.