Luka Yang Terpelihara

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

LUKA YANG TERPELIHARA || Bersedia..atau berwaspada.."mencegah itu lebih baik daripada mengubati"..pesanan yang sering kita dengar dan sering disebut-sebut untuk menjadi sempadan kepada kita..tetapi sesuatu itu adakalanya sukar ditelah untuk berlakunya baik kepada kita atau orang lain..

Salah faham itu kunci...negatif..ya kedengarannya begitu namun melalui salah faham dan mungkin pertengkaran itu kita boleh dapat banyak hikmah..bukan PC maksudkan atau galakkan perselisihan faham..atau pergaduhan..bukan begitu..namun dalam kehidupan seharian kita tidak dapat lari daripada rasa ketidakpuasan hati..kadang bukan pada pihak kedua pun..tetapi pada diri sendiri juga..bergaduh tidak semestinya bertumbuk..selisih faham tidak bermakna bertegang urat..semua bergantung pada kebijaksannan kita mengawal situasi..daripada situ kita kenali diri..bukan saja diri sendiri malah diri orang lain juga..


Luka Yang Terpelihara

Luka yang terpelihara dan menjadi istimewa..bila?..bila kita jalin hubungan erat dengan DIA..kita tidak boleh merajuk lama-lama pun dengan DIA malahan tidak ada rasa untuk merajuk pun dengan DIA..pusing pun ke mana..kita tetap mencari DIA..

#mencari redha Allah
*terima kasih ukhuwah


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Semoga hubungan kita semua dgn yang Maha Pencipta senantiasa terpelihara hingga ke jannah... aamiin ya Rabbalalaamiin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Subhan Allah..ameen.. :) itulah doanya setiap masa..

      Padam
  2. perbaiki hubungan kt dengan DIA inshaaALLAH dgn yg lain juga sebaiknya..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama