Main Peranan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

MAIN PERANAN || Setiap kita ada peranan masing-masing..ibu,,ayah,,anak,,cucu,,menantu,,adik-beradik,,sepupu,,biras,,atok,,nenek...semuanyalah ada peranan dan tanggungjawab masing-masing..baik antara satu sama lain atau terhadap diri sendiri...sayangi diri kita terlebih dahulu barulah kita boleh menyangi orang disekeliling kita..tapi awas buka tabur rasa kasih dan sayang itu melata tanpa hala tuju..kalau hala tujunya serong pun harus segera ditepis..

Kalau kita risau takut-takut orang terasa kurang dengan kasih sayang dan perhatian daripada kita..sewajarnya kita lebih risau kalau kita terkurang dalam memberi cinta pada DIA..dan kita mesti lebih takut andai DIA tidak menyayangi kita..nauzubillahiminzaliq..alhamdulillah andai kita dapat lunaskan setiap tanggungjawab sesama insan namun jangan kita sisih dan kemudiankan tanggungjawab dengan PENCIPTA..

Perjalanan hidup ini tersangatlah singkat..setiap kematian yang kita dengar itu adalah juga peringatan kepada kita..syukur dengan nikmat usia..lantaran itu mainkan peranan sebaiknya agar tidak kufur nikmat di dunia..fakir pahala diakhirat kelak..

#mencari redha Allah
*terima kasih ukhuwah

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Semoga peranan yg kita lakukan sentiasa beroleh rahmat dan keberkatanNya... aamiin.

    BalasPadam
  2. benar tu akak pc

    http://840301s.blogspot.my/

    BalasPadam
  3. jatuh cinta dengan blog sis...salam ukhuwah..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. :) subhana Allah..alhamdulilah..terima kasih adik..salam ukhuwah kembali ya :)

      Padam
  4. Setiap orang ada tanggungjawab dan akan ditanya di akhirat kelak.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama