Pelangi Kehidupan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum..

PELANGI KEHIDUPAN || Baju kita warna warni,,tudung kita berbunga-bunga,,malahan warna warni itu menjadi salah satu sumber tenaga,,bukan tenaga luaran tetapi tenaga dalaman..semangat..ya buat kita menjadi lebih bersemangat..kalau tidak pun sentiasa..namun semangat itu sentiasa ada..insyaAllah.


Pelangi sentiasa ada untuk semua orang..namun tidak semua orang berpeluang untuk melihatnya seperti mana yang diingini..percayalah berkat kesabaran..pelangi akan muncul juga..pada setiap kesabaran hujungnya ada nikmat yang menanti..-Perdu Cinta

Kehidupan.Setiap orang liku kehidupan yang dilalui berbeza-beza..ada yang lurus sentiasa dan tidak kurang yang berliu sentiasa.Yakinlah kerana setiap daripada kita ada bahagiannya masing-masing. 

Teori dan praktikal.Dengar dan fahami.Lihat dan tafsir.Adakala kita hanya perlu mendengar kemudian dengan kadar segera memadamnya supaya virus yang negatif itu tidak terus-terusan merebak dan membusuk.Ada saatnya pula apa yang kita lihat itu wajar untuk lebih diketahui khabarnya mana tahu ianya memerlukan bantuan atau pun sokongan.Pertimbangkanlah sebaiknya.Buatlah mengikut apa yang bersesuaian.

Cukup.Kita perbaikit diri dengan mencari kelemahan pada diri sendiri itu lebih baik kerana bila kita sibuk menjeling lemahnya orang ianya akan menambah lagi kelemahan pada diri sendiri.Ingat..setiap orang takdirnya berbeza-beza,,bergantung apa yang Allah izin dan bergantung juga dengan apa yang diusahakan.

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi.  
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

9 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Pelangi itu cantik dipandang, disentuh tak siapa mampu
    Samalah dgn kehidupan kita ada yg 'cantik' dimata org tidak dimata kita
    Hakikatnya ada 'kecantikan' disetiap diri kita (bukan cantik rupa aje), cantik pekerti, cantik amalan, cantik harta hmm... banyak lagi PC:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul kak..cantik itu luas maksudnya..bergantung pada persepsi dan matlamat seseorang itu..kalau cari cantik rupa itu yang akan dia perolehi..kalau yang diharapkan dan pencariannya pada cantiknya akhlak itu yang bakal dia perolehi... :)

      Padam
  2. Mudah2an pelangi akan muncul menerangi kehidupan kita semua kan sis....yg penting sabar kena lebih:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. In sya Allah kak...setuju..sabar kena lebih :)

      Padam
  3. Tanpa hujan dan panas tiadalah pelangi... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa kedukaan dan kepayahan tidak rasa nikmat kesenangan..

      Padam
  4. Berkat kesabaran.. Insyallah.. Bertemu dengan pelangi hendaknya 😊

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama