Ukhuwah Yang Ternoda

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 

UKHUWAH YANG TERNODA || Setiap hari kita boleh berukhuwah..dengan sesiapa sahaja dengan syarat tidak sembarangan..ingat hendak berukhuwah pun ada batasannya..bukan asal boleh..

Memilih..ya kita wajar dan ada hak untuk memilih..sebab kita atau sesiapa pun pasti akan memilih..memilih itu tidak bermakna sombong..tidak juga semestinya memberi erti riak atau bongkak..memilih untuk kebaikkan diri dan semua..tujuannya untuk mengelak daripada terjebak pada satu situasi yang kurang molek..

Berukhuwah itu indah..mengeratkan yang jauh..mesrakan yang mungkin baru berkenalan..tapi silap langkah boleh kelain pula jadinya..sebab itulah perlu bijak memilih laluan dan haluan yang betul untuk berukhuwah.

Ukhuwah yang ternoda..biarpun niat asalnya berukhuwah namun silap percaturan ada yang membinasakan..silap langkah ada yang berakhir dengan perselisihan faham dan silap langkah ada yang menanggung kesan sepanjang hayat..raya-raya ni kalau kita perasan ukhuwah juga sedikit sebanyak turut ternoda dengan gadjet yang menjadi teman setia membinasa dek kita yang tidak reti sesuaikan masa..

#mencari redha Allah
*terima kasih ukhuwah

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. ukhuwah ternoda juga boleh disimulasikan dalam urusan pekerjaan..moga kita terhindar dari gelaja yang tidak baik

    BalasPadam
  2. BERUKHWAH JUJUR IKHLAS DEMI ALLAH

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama