Tiga Lagi Jangan Diabai

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

TIGA LAGI JANGAN DIABAI || Sekilas tengok tajuk alahai macam seorang lekaki beristeri empat yang lebih sayang pada seorang sahaja isteri berbanding tiga lagi isteri macam terbiar.Macam sahaja,walhal bukan nak berkisah mengenai itu pun.

Bila sahaja cukup umur atau baligh sahaja seseorang itu wajib ke atasnya untuk menunaikan solat lima waktu sehari semalam.5 waktu.Hitung sebelah tangan sahaja.Namun hendak menunaikannya dengan khusyuk dan tertib bukan perkara mudah,semudah kita menyebutnya.Sering bertingkah dengan urusan duniawi,itu belum lagi berkira-kira dengan waktu dan macam-nacam lagi dugaannya.

Daripada Abu Zuhair iaitu Umarah binti Ruwaibah RA katanya, aku telah mendengar Rasulullah SAW bersabda,

Tidak masuk neraka seseorang yang sembahyang sebelum terbit matahari dan juga sebelum terbenamnya, iaitu sembahyang subuh dan sembahyang asar. 
 (Hadith Riwayat Muslim)

Dua waktu solat ini boleh melindungi kita daripada menjadi bahan bakaran api neraka itu tidak bermakna kita dengan riang gembira melalaikan tiga lagi waktu yang ada.Lunaskanlah sebaiknya dengan bersungguh-sungguh.

#mencari redha Allah 
* terima kasih ukhuwah 
 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama