Kejutan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

KEJUTAN || Bila dah terbiasa dengan kemudahan dan  tiba-tiba sedikit kepayahan menimpa..yes mahu tidak terkejut..dah selalu selesa tiba-tiba serba tidak kena haruslah terkejut juga..begitulah kita..atau mungkin PC sahaja..mimpi ngeri pun kejutan juga ya tak..hihi..

Image
Google image 

Begitulah kehidupan..kejutan sesama manusia lain caranya..kejutan daripada Pencipta untuk kita hamba juga berbeza kaedahnya..penuh hikmah dan penuh kasih sayang..kerana DIA TERLALU SEMPURNA..

Memang sedia maklum..kalau di rumah buat nakal mak marah..biar nakal tu,,nanti Allah marah..sampai sekolah kelas fardhu ain ustazah tambah ilmu lagi..buat dosa balasannya neraka dan banyak pahala ganjarannya syurga..dari sekolah fardhu ain lagi ustazah dah bagi tahu..kan...

Kasih sayang...sangat bernilai dan begitu berharga..hakikatnya PC sering berfikir layakkah berbicara soal syurga sedang sentiasa lakukan dosa..namun hati berbicara.."jadikan ia motivasi dan susur untuk jadi hamba yang bersyukur dan setia serta memaknakan syahadahnya"..

Fikir dulu😉😎...gadis,kalau kamu sedih kerana berasa kurang disayangi kekasih hatimu..nanti dulu..jejaka,andai kamu terhiris dengan kecurangan wanita pujaanmu..berhenti sejenak..hanya kasih sayang DIA membuat kamu bahagia dunia akhirat.

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Allah 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

13 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Pc nie boleh jadi pakar motivasi one day.. entri2 kat blog pn lebih ke arah motivasi

    BalasPadam
    Balasan
    1. SubhanAllah..takut rasanya..untuk berkongsi diblog ini pun adakala fikir banyak kali takut ada yang terasa hati..dosa,,takut ada yang marah..dosa..risau ada yang tidak bersetuju..dosa lagi...semua dengan izinnya..moga memberi manfaat dunia akhirat..amin.

      Padam
  2. Sejuk hati baca entri kak PC :) kalau mimpi pun boleh terkejut jugak. Mujur siqah sekali je pernah mimpi. Hihi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah terima kasih Siqah..blog Siqah pun tidak kurang hebatnya..berkualiti..banyak juga input kak PC dapat tau..syukur :)

      Padam
  3. hadapilah kejutan itu dgn kesabaran.

    BalasPadam
  4. KEJUTAN dari PENCIPTA paling menakutkan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejutan kegembiraan sangat nikmat..kejutan kedukaan itu ingatan dan tarbiah..untuk diri sendiri dan insan sekeliling :)

      Padam
  5. Sesuatu nikmat, bila kita dah hilang dia. Barulah kita sedar bernilainya nikmat yg sebelum ni kita tak pernah nak hargai pun. Maka, bersyukurlah selalu. Hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...lazimnya begitu..lagi2 kalau sudah terbiasa dengan nikmat..bila Allah ambil dan tarik sedikit terasa pedih...subhanAllah..moga terus bersyukur :)

      Padam
  6. Wkmsalam.
    Harap2 biarlah kejutan yang bermanfaat.

    BalasPadam
  7. Kasih sayang NYA membawi kasih yg abadi... Allahuakbar

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama