Rimas?!?

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

RIMAS?!? || Bila musim kemarau tiba..maka lakulah kipas-kipas angin dan aircond yang berada di pasaran..alhamdulillah rezeki kepada peniagakan..permintaan air batu pun meningkat..masa ini jugalah bermacam-acam idea kreatif boleh nampak dalam penawaran ais krim Malaysia..boleh tambah pendapatankan sikit-sikit..fuhhh..duduk bawah pokok jambu..sambil makan ais krim..amboi..nikmat..mahu tidaknya rimas melekit satu badan katanyakan.."bila la nak hujan ni...sejuk la sikit"...itu doa yang rata-rata disebut umat manusia..dan bila hujan sejuk pula katanya..Allah sebaik-baik pentadbir alam..yang sering membinasakannya adalah tangan-tangan manusia.

Jaga..antara moden dan tradisional..kebanyakkannya yang tradisional itu dimodenkan..menjadi moden itu setelah pengubahsuaian dilakukan kemudian dipasarkan atau diperkenalkan dengan penjenamaan yang lebih segar dan unik..namun tidak kuang juga ciptaan-ciptaan baru dihasilkan dewasa ini.Kalau ada yang berasa rimas dengan amalan tradisional..itu terserah..dan kalau juga ada yang lebih senang dengan kaedah moden pun terpulang.Pendapat dan pilihan masing-masing asal tidak menyebabkan ada pihak yang tersinggung.

Usaha itu perlu..Allah sebelum memberi ada diantaranya bergantung juga sejauh mana kesungguhan dan usaha kita..namun sandarannya tetapkan  hanya kepadaNYA..💗Perdu Cinta💗

Perlu lebih..lagi dan lagi..kadang kita cakap kita bersyukur tapi mungkin sekadar dibibir tapi tidak pada hati dan perbuatan..adakala kita yakin dengan Allah tapi keyakinan itu berbelah bahagi..*PC tidak terlepas berasa begini mungkin tanpa sedar..*manusia sentiasa ralit bermain dengan kata-kata tapi sangat berkira untuk melaksanaknnya..sungguh!..ya PC terutamanya.Mungkin sesama manusia kita masih mampu berdolak dalih..berselindung biarpun dibalik sehelai daun kering..tapi tidak bagi Allah yang mampu melihat keseluruhannya apa yang ada pada kita..dan jangan pernah rimas untuk terima teguran Allah..

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

12 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Selagi kita bernama manusia tidak boleh lari dari kelemahan
    Mulut dan hati tidak seiring perkara biasa
    Yg penting didik hati utk seiringkan dgn kata-kata utk mencari yg terbaik
    Heeee.... kakak ni pun salah satunya manusia yg kena selalu diingatkan hal ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak..yang susah ni biasanya nak seiringkan apa yg kita ckp dgn hati tu..itu tang selalu bercanggah..

      Padam
  2. Bersyukur apa saja keadaan yg kita tempuhi selagi kita bernafas

    BalasPadam
  3. Terima kasih untuk perkongsian ni.

    BalasPadam
  4. Kena sentiasa bersyukur dengan nikmat yang Allah bagi. Biasalah manusia. Saya pun sama, cuma kadang-kadang kena belajar didik hati juga terima apa yang Allah SWT bagi. Insyallah itu yang terbaik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul..kecil,besar,banyak atau sedikit nikmat itu...mesti bersyukur.

      Padam
  5. Semoga Allah bagi yang terbaik untuk kita semua.

    BalasPadam
  6. Begitulah lumrah manusia.Semoga diselitkan keinsafan untuk sentiasa bersyukur.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama