Header Ads

Mencuri Yang Membahagiakan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖


MENCURI YANG MEMBAHAGIAKAN.. || Mencuri satu perbuatan yang sangat tidak baik..mengaibkan..cubalah sekali mencuri...10 tahun buat kebaikkan pun terus ter"delete" dari ingatan orang..maka 10 tahun mendatang terkenallah awak dengan 1 kejahatan itu...sedangkan satu kebaikkan diibaratkan 10 ganjarn pahala..1 kejahatan hanya 1 dosa yang tercatat..baiknya Allah..taatnya Malaikat..tak adalah Malaikat tu sesaja hasut Allah supaya dengki kat kita suruh ganda-gandakan dosa bila buat silap..yang selalu cepat menghukum dengan kejam adalah manusia..lebih parah tanpa usul periksa..jangan caras kerja hakim..kesian dia..🙈

Tidak semua mencuri itu dikategorikan jenayah..tak percaya jom tengok..eh baca la juga..hihihihi..

Mencuri hati💗..kalau mencuri hati dikategorikan sebagai satu kesalahan atau jenayah..jawabnya ramai yang takut nak menghalalkan perhubungan lelaki dengan wanita..kalau degil nak juga berkahwin terpaksalah beranak pinak didalam penjara..hihihi..walaupun ada yang sengsara setelah hatinya dicuri ianya tetap tidak menyalahi undang-undang cumanya bergantung bagaimana tuan atau puan punya diri merawat diri sendiri..namun begitu bahayanya tetap ada..kerana bakal diserang sindrom angau..

Mencuri Yang Membahagiakan
Google Image

Mencuri perhatian😎..diminta atau tidak..sengaja mahupun sebaliknya adakala dia,kita atau mereka mampu mencuri perhatian..sesiapa sahaja mempu mencetuskan aura ini..bila pelik sikit viral..bila lain sikit mulalah memberi tumpuan yang lain macam..lebih-lebih lagi kalau ianya sememangnya diwar-warkan mahupun dikongsi secara terbuka..meletops..letops..kan..tapi pastikan yang baik-baiklah..unik tidak salah..kreatif pun tidak salah asal tidak lepasi had.

Mencuri dengar👂..arwah nenek PC cukup pantang bila orang tua-tua sembang cucu-cucunya pasang telinga..hihihihi..yang ada siap tulis sebab tunggu sepupu yang duduk jauh balik nanti nak gosip lupa pulakkan apa isi-isinya..nak kembangkan cerita tak susah..goreng sikit dah syok..huhuhu..sesetengah perkara mencuri dengar itu bagus untuk kebaikkan bersama terutama pada perkara-perkara penting..kalau ada yang lupa kita ingatkan..itu maksudnya bukan untuk tujuan tidak baiklah,sesuaikan dengan keadaan kalau ya pun nak mencuri dengar..kalau terdengar perkara yang tidak elok jangan disebar,kalau perkara yang elok pastikan minta izin untuk dikongsi..

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi

logoblog

17 ulasan:

  1. Mencuri makan pun bahagia jugak... Lepas mak masak ambik seketul ayam goreng... Hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul..kalau PC dulu...pantang nama goreng ikan..ambil duduk bawah meja..nanti dengar la mama cakap sendiri.."tadi angkat dari kuali 5..ni kenapa 4".....hahahaha...lama2 dah rahu siapa punya angkara...mama selak je alas meja...tahulah orangnya... :)

      Padam
  2. Bukan cuti sebarang cuti
    Cuti kerana hari perayaan
    Bukan curi sebarang curi
    Cuti demi utk kebahagiaan:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wahai Kak Zakie benar bagai dikata
      Curi ini curian istimewa
      Walau dengarnya curi itu perbuatan dosa
      Namun sesetengah curi membawa bahagia
      :)

      Padam
  3. Hehe. Comel baca entri ni kak PC :)
    Mencuri yang membahagiakan tambah lagi bab mencuri hati. Membawa bahagia dan sentiasa berbunga di hati. Hehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alahai..hihihi...:)
      Ameen...moga curi yang halal memberi easa bahagia yang berterusan..

      Padam
  4. Mencuri hatu tu nak kena berjaga2.. jngn tercuri banyak2.. susah nanti klu tak betul2 hehehee :D

    BalasPadam
  5. hehe. ingatkan mencuri apa rupanya. okay chumel je mencuri hati, mencuri dengar. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mencuri yang ni..kalau betul caranya insyaAllah baik2 saja :)

      Padam
  6. Wkmsalam.
    Ish ish kalau curi hati lembu ke, hati ayam kat pasar ke, salah jugak kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan Pakcik WP..nanti lebam kena seligi..hihi... :)

      Padam
  7. mencuri hati satu kesalahan besar...kalau untuk bermain main hehe

    BalasPadam
  8. waaaaa menarik la entry ni.. kretif kak PC... Sangat mendalam maksudnye.. Lea suka..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Lea...alhamdulillah..dengan izinNya boleh la sikit2 akak berkongsi idea Lea. :)

      Padam
  9. Betul tu arz moha..jadi sebelum curi...betulkan niat...jangan menyakiti takut nanti disakiti kembali. :)

    BalasPadam

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..