Menghubungkan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

MENGHUBUNGKAN || Alhamdulillah hendak ke mana-mana jalan darat..pengangkutan laut(air)..tidak pun pengangkutan udara semakin berkembang pesat..pilih sahaja mengikut keperluan..kemampuan dan kesesuaian.Nah begitu kita sentiasa berasa mudah..maka bersyukurlah atas setiap rezeki yang Allah pinjamkan kepada kita..


menghubungkan
Hentian Behrang jam 5.53 pagi menemani En Suami melunas tugas ke Kuala Lumpur..berhenti..rehat sambil menanti seruan azan subuh untuk kami berdating dengan NYA..sepanjang perjalanan terlalu banyak ruang untuk beristirehat..terserah..pilih sahaja..itu dunia..dia akhirat hanya dua..syurga atau nar(neraka).Di dunia kita memilih.Di akhirat kita dipilih.

TELEKOMUNIKASI.Semakin hari semakin mencanak perkembangannya.Semakin canggih pengeluaran dan penghasilannya.Jenama jangan cakap..tak usah disebut..lebih banyak yang tidak pernah didengari berbanding yang sentiasa meniti dibibir..itu pun satu dua sahaja.Tidak mengapalah..dah kalau hari-hari asyik menyebut jenama telefon pintar..parah juga.Perkembangan teknologi komunikasi bukan sekadar menular dikalangan golongan dewasa,namun merebak juga di kalangan kanak-kanak dan remaja.

Ada yang beranggpan..kecanggihannya menjarakkan biarpun dekat..mendekatkan biarpun berjauhan..mungkin juga ianya menjadi ejen berleluasanya fitnah..tidak kurang menjadi sumber berkembangnya ilmu.Allah kurniakan kita akal..manfaatkan sebaiknya..hati-hati dengan jari jemari yang ringan dan pantas menari.Zaman sekarang jemari lebih banyak bersuara berbanding lidah dan mulut mengungkap kata..moga yang baik-baik menghubungkan kita semua.

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi 


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

14 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. blogwalking sini... jemput datang tempat saya ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih singgah...insyaAllah nanti kak PC singgah blog zeera ya :)

      Padam
  2. thanks ukhuwah dengan saya gak PC

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama2 raihanah..terima kasih sudi singgah ke blog PC ya :)

      Padam
  3. Kemudahan kalau di guna pada jalan kebaikan InsyaAllah ada sahamnya. Begitu sebaliknya.

    BalasPadam
  4. lama tak datang sini ....betul kecanggihan menjarakkan apabila kita lebih padang hp dari org d sebelah kita

    BalasPadam
  5. Betul tu kak. Kemudahan yg kita ada sekarang ni boleh jadi mendekatkan dan juga menjauhkan. Bergantung kepada macam mana penggunaan kita. Oleh itu sentiasa gunakan kemudahan yg ada dengan baik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Cikgu...terserah bagaimana nak urus..mendekatkan yang jauh itu bagus..yang sebaliknya tu bahaya.

      Padam
  6. PERLU MENAFAATKN TEKNOLOGI KOMUNIKASI IT KEARAH KEBAIKAN

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak PI..bila fikir2...takut juga kak..takut tersalah guna..

      Padam
  7. moga ukhwah terus terjalin meskipun jauh atau dekat
    JanjiKita

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama