Bahagian Masing-masing

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

Bahagian Masing-masing
Jalan yang sama,,lorong yang serupa..tapi disepanjang 
laluan itu penemuannya berbeza pada setiap perkara..

BAHAGIAN MASING-MASING || "Engkau..engkau..dan aku..aku..tapi jangan pernah lupa biar setiap kita ada bahagian masing-masing..kena beringat sentiasa dalam bahagian engkau ada juga hak aku..dalam hak aku ada bahagian engkau.."..setelah kematian pun hakikatnya kita masih lagi mengharapkan bantuan daripada yang masih hidup..wahai insan-insan yang masih bernyawa jangan melupakan mereka yang telah tiada..

PADAM TERUSLAH.Bila kita melihat bahagia dan kesenangan orang lain jangan pernah berasa cemburu hitam kerana kita tidak pernah tahu kepayahan yang dilaluinya untuk mengecapi apa tang dimiliki hari ini.Tidak usah bahagia dengan sengsaranya orang lain kerana erti bahagia hanya apabila kita disahkan menjadi penghuni tetap syurga..itulah kebahagiaan sebenarnya.

ALIHKAN PERSEPSI.Bersangka-sangka itu perlu sekiranya bertujuan untuk kebaikkan yang membolehkan keadaan yang tegang menjadi kendur dan tenang..tapi sekiranya persepsi kita itu lebih banyak mendatangkan mudharat..sila alihkan segera..persepsi umpama kompas pada hati..buruk yang terlintas,buruk juga jadinya..baik yang disemai..baik juga hasilnya.

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. bersangka buruk pula buruk padahnya, akan menggelapkan hati. akan sentiasa ada rasa syak wasangka

    BalasPadam
  2. Setiap dari rezeki yang kita dpt tu ada bahagian org lain. Kena sentiasa beringat untuk berkongsi rezeki dan nikmat yang kita dpt.

    BalasPadam
  3. Bahagian masing2 Allah dah tentukan.
    Macam peneroka FELDA.
    Dapat tanah keluasannya sama, tapi ada yang dapat tanah rata, ada yang dapat bukit ada yang dapat tanah gaung, ada yang dapat lembah.
    Jadi hasilnya pun tak sama.

    BalasPadam
  4. betul kak, Allah yang tentukan semuanya

    BalasPadam
  5. Terima kasih untuk ingatan PC ☺

    Rezeki dan aturan Allah itu jika tak sama dengan apa yang kita rancang pasti ada hikmahnya 😍

    BalasPadam
  6. Assalam , terima kasih atas ingatan kak pc

    BalasPadam
  7. Alihkanlah cemburu ke arah yang positif. Tengok kejayaan seseorang, cemburu dan berusahalah untuk berjaya sepertinya. Bukan pula berusaha untuk menjatuhkannya. :)

    BalasPadam
  8. Bersangka baiklah wahai hati, moga Allah sentiasa membimbing ke arah yg diredai... aamiin.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama