Biar Berskala Itu Lebih Baik

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

Biar Berskala Itu Lebih Baik
Google image 


BIAR BERSKALA ITU LEBIH BAIK || Kalau kita biasa tengok iklan ditelevisyen..pasti ada yang menggunakan skala bagi mengukur keberkesanan satu-satu produk baru...syampulah...barangan kosmetik juga tidak ketinggalan..kecerahan...kegelapan...kelurusan..kekusutan..haaa...segala bagai ada..motif?

PERUBAHAN.Berskala..bermula dari peringkat yang paling asas...yang paling mudah dan seterusnya ke peringkat yang sederhana kemudian lebih mendalam...ya,PC rasa itulah skala yang terbaik untuk kita atau sesiapa sahaja yang ingin berubah ke arah yang lebih baik.Berubah secara berperingkat dan perlahan-lahan.Jangan ikut orang lain kerana setiap orang ada potensi masing-masing..ada daya terima berbeza-beza.



Cepat naik maka cepat turunnya..adalah lebih baik perlahan dan kemudian bertahan..kerana ianya lebih memberi impak..

IDEAL.Memiliki berat badan ideal menjadi impian segelintir daripada kita.Ada yang memandang serius akan hal ini,dan tidak kurang yang biasa-biasa saja..mana-mana pun ok gitu kekdahnya..berat badan yang ideal bukan jaminan sifar penyakit...namun mungkin penyakit agak sukar untuk aktif bila empunya tubuh sentiasa berusaha untuk menjauhinya.


Sekiranya sedang berusaha meningkatkan kualiti kesihatan badan..berpada-pada dengan caranya..niatkan kerana DIA..untuk lebih mudah beribadah kepadaNya..

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. part berat badan tu memang tepat sekali

    BalasPadam
  2. Betul tu PC.. setuju sgt. Berskala itu umpama bersederhana dlm setiap perkara juga kan

    BalasPadam
  3. berubah biar dr skala kecil ke skala seterusnya. banyak yg kecundang sebab berubah ke skala besar terus.

    BalasPadam
  4. Betul tu setuju dengan kata kata pc ni,

    Naik secara slow.. Tapi tetap bertahan, jangan berubah terlalu drastik untuk mengejar ketamakan (Boleh diumpamakan juga pasal tamak mengejar harta)

    BalasPadam
  5. Btol tu PC..biaq kita berubah dari skala kecil

    BalasPadam
  6. yg penting sehat kann mkcikPC ., ;p

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama