Sentiasa Ada

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖


SENTIASA ADA || Sahabat baik sentiasa ada disaat sukar sahabatnya..suami seharusnya sentiasa bersama isterinya terutama tatkala wajah si isteri tanpa alat solek*bagi wanita yang sentiasa ber'makeup'..huhu*..itu harapan kita manusia..ingin sentiasa ada seperti apa yang diidamkan..dihajati..difikirkan..

MASALAH.Di mana pun kita berada,ya masalah tetap ada.Kecil,besar,sedikit atau banyak itu sahaja bezanya.Sesiapa pun sepanjang kehidupannya akan terdedah dengan permasalahan..kalau tidak berpunca daripada diri sendiri..mungkin masalah itu berpunca daripada orang lain..semuanya dengan izin DIA,atas kehendaknya untuk mendidik diri kita.Sabar itu sukar.Paksa diri untuk terus sabar.

REZEKI.InsyaAllah sentiasa ada untuk kita.Ikhtiarkan,ya hasilnya akan diperolehi nanti.Mendapat rezeki yang lebih,melimpah ruah itu nikmat..alhamdulillah..atau mungkin sekadar kecukupan..ya itu juga nikmat..sewajarnya sentiasa disyukuri dan dirai dengan rasa berlapang dada.

SOLUSI.Gerak hati,idea atau pun ilham..mungkin juga melalui orang lain di sekeliling kita..solusi itu sentiasa ada untuk kita melerai apa yang mungkin sedang tersimpul,menyambung apa yang telah putus juga menjernih apa yang kelihatannya keruh.SubhanaAllah..seperti mana masalah dan rezeki itu sentiasa ada dan hadirnya pelbagai rupa,begitu juga cara mengatasi sesuatu kemusykilan yang mungkin timbul.


Apa pun..di mana pun..ingat..ALLAH SWT sentiasa ada untuk kita..

sentiasa- ada
Google image 

*terima kasih ukhuwah 
#sama-samamencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Wkmsalam.
    Orang yang paling rapat dengan kita, sentiasa menemani kita, mencari solusi untuk meleraikan masalah dan besama2 mensyukuri rezeki yang diterima.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Pakcik WP..susah senang jatuh bangun bersama kerana Allah.. :)

      Padam
  2. Betul tu kak PC. Allah sentiasa ada untuk kita semua. InsyaAllah. Aamin. :)

    BalasPadam
  3. setuju sangat dengan perkongsian PC nie..

    BalasPadam
  4. Subhanallah walhamdulillah.. setuju sgt. Moga kita semua sentiasa tergolong dikalangan org2 yg dekat kpd Allah swt... aamiin.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama