Jangan..Jangan..Jangan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

JANGAN..JANGAN..JANGAN || Kita menegah dengan perkataan,perbuatan,tapi Allah menegah dengan hukum..kalau apa yang sesama manusia perkatakan itu dipandang sepi..jangan apa yang Allah katakan dipandang layu.Biarpun ada segelintir yang lebih suka pada kata-kata manusia,jangan sampai buang kata-kata DIA.

Salam Khamis semua..yang sedang gigih qada puasa..alhamdulillah tahniah kerana kalian kuat semangat..berpuasa di suasana orang lain syok makan kalau tidak kuat,boleh rebah..bagi yang berpuasa sunnat..teruskan..syabas.Moga istiqhomah dalam kebaikkan ya.

BERTANGGUH.Dalam bab keburukkan tiada istilah bertangguh sebaliknya padam terus.Tetapi dalam kebaikkan,sebolehnya jangan bertangguh..biarpun untuk lakukan kebaikkan dengan berniat saja pun ada ganjaran pahalanya,namun bila ianya di laksanakan lebih berganda-ganda ganjarannya.Kecuali ada kekangan yang tidak dapat dielakkan..itu diluar batas keterdayaan kita.

Jangan..Jangan..Jangan
Google image 

PENGECUALIAN DIRI.Sebelum bantu orang,bantu diri sendiri dulu,sebelum sayang dan hormat orang,sila sayang dan hormat diri sendiri dulu..kendiri..tapi bukan pentingkan diri sendiri..bukan poyo tak tentu hala..jangan..jangan..jangan.Eh..eh..eh..kalau pada diri ada rasa aku dah cukup bagus itu bahaya..aku tahu semua,itu lagi-lagi bahaya..jangan ada rasa nak buat pengecualian diri kalau rasa-rasa masih perlukan bantuan orang lain.Paling utama,kenapa perlu buang rasa hebat kerana bantuan Allah SWT itu sentiasa kita dambakan.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 
♡ 15 hari lagi nak Ramadhan la


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

  1. menghitung hari untuk bertemu Ramadan..semoga kita diberikan peluang lagi..InsyaAllah

    BalasPadam
  2. Setiap tegahanNya, ada manfaat disebaliknya.

    BalasPadam
  3. betul tu pentingkan diri sendiri dulu sebelum orang lain, tapi bukanlah penting untuk keburukan tetapi untuk kebaikan, tolong diri sendiri supaya selepas itu kita dapat tolong orang lain pula kan

    BalasPadam
  4. SYG DIRI TOLONG DIRI SENDIRI

    BalasPadam
  5. Ini semua poyo <---- dialog awie tak silap.

    Betul tu PC. Kena syg dan hormati diri sendiri terlebih dahulu. Baru kita boleh syg dan hargai org di sekeliling kita

    BalasPadam
  6. e'in dah selamat ganti puasa sebulan.. alhamdulillah

    BalasPadam
  7. Salam Khamis PC.. Malam ni dah nisfu Syaaban.. cepat sungguh masa bergerak..

    BalasPadam
  8. betul setuju kena juga pentingkan diri sendiri dulu

    BalasPadam
  9. Subhanallah walhamdulillah... t kasih atas peringatan ini PC. Salam jumaat dan semoga Allah senantiasa memberkati... aamiin.

    BalasPadam
  10. semoga kita dipanjangkan umur untuk bertemu Ramadhan nanti. Insha Allah

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama