Bersiap Sedia..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

BERSIAP SEDIA || Ada yang slumber..sempoi-sempoi sudah..ada yang betul-betul teliti dan sangat menjaga sentiasa..ada juga yang mengikut keadaan dan masa atau lebih mudah sederhana sahaja..apa ni?...kes bersiap..hehe..mukhadimahnya berjela ya..isinya ciput.

Sebut bersiap sedia sinonimnya dengan warga unit berunifom..anggota tentera..polis..bomba..malah sekarang lebih luas..jururawat malahan guru juga..hakikatnya kita ini sebagai manusia apa pun statusnya..bagaimana pun profile nya mesti sentiasa bersiap sedia.

SITUASI LUAR JANGKA.Belum tentu yang kita harap A,A jadinya.Mungkin boleh jadi C..hari ini kita usaha apa yang kita harapkan,idamkan..kalau gagal atau kurang menjadi jangan berasa kecil hati..tidak usah berasa rugi kerana setiap satunya walau sebesar hama ianya tetap dipandang dan ada nilainya..niat tidak menghalalkan cara tapi setiap perbuatan bermula dengan niat..niatlah yang baik-baik.

HAKIKAT YANG PASTI.Hendak lakukan sesuatu,mesti bersiap sedia tandanya kita bersungguh-sungguh.Bukan lakukan sepenuh hati itu hanya untuk kehidupan di dunia...untuk kehidupan di sana juga..yang hidup pasti akan mati..setiap daripada kita mesti bersiap sedia.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Wkmsalam.
    KIta kena bersiap sedia dalam apa jua keadaan.

    BalasPadam
  2. Amin... siap siaga dengan pelbagai kemungkinan...

    BalasPadam
  3. Betul tu.. bersiap sdialah. Ada masa sesetengah perkara memang tidak dijangka termasuk kematian... Ya Allahuakbar...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama