Walaupun Seketika...Mungkin..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 


WALAUPUN SEKETIKA...MUNGKIN.. || Waktu itu sangat berharga bagi yang tahu dan mahu menghargainya sentiasa.Masa tidak pernah ada yang sia-sia.Manusia itu sendiri adakala yang tidak memanfaatkan masa itu semaksimumnya.


Alah..kalau hari ini kita berhiburan..bukankah esok masih ada waktu lagi untuk diisi dan dimengertikan...TIDAK.Semalam tidak boleh dimajukan,hari ini mana mungkin boleh diundurkan..apatah lagi esok..belum pasti bagaimana situasinya nanti.Setiap momen itu ada harga yang tersendiri.Walaupun seketika...mungkin...

LEBIH BAIK DARIPADA TERUSAN TIADA.Niat.Keikhlasan.Berterusan.Dalam apa pun hal yang diusahakan halangan itu tetap ada..cabaran itu umpama tiang seri yang teguh berdiri..menyokong tiang-tiang lain yang ada saatnya mebanti detik rebah.Jadi tidak hairan mengapa bangkit setelah puad tersungkur impaknya lebih gempak dan teratur rentak.

Sebelum menuai hasil,semailah benih yang baik.Asal pokok itu dari benih..asal hasil itu dari pokok..pokok dulu atau benih dulu..benih dulu atau pokok dulu..krisis ayam pun masih ada yang kebas kepala memikir..tidak mengapalah yang mana mulanya..asal kita yakin semua ada yang cipta untuk menfaat bersama,satu masa semua akan hancur lebur umpama debu..sebelum saat itu tiba,walau seketika..mungkin..rebutlah agar menjadi makhluk terpilih.

NIKMAT KESIHATAN DIKURANGKAN SEDIKIT.Sepanjang usia kita sungguh!..tidak akan terhitung nikmat yang Allah pinjamkan.Satu perkara harus diingati,apabila ianya pinjaman,PEMILIKNYA boleh ambil dan tangguh berterusan atau seketika.Berat untuk kita tanggung..namun belajar untuk terima..bersabarlah.

sekian
terima kasih ukhuwah 
sama-sama mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Allhamdulillah... segala pinjamannya ini harus disyukuri sentiasa... t,kasih pc...

    BalasPadam
  2. Betul tu PC. Nikmat kesihatan yg Allah bg tu tak ternilai nikmatnya. Bila Dia tarik sedikit nikmat sihat tu, rasa mcm tak berdaya di buatnya.

    BalasPadam
  3. nikmat kesihatan dan masa itu amat amat besar

    BalasPadam
  4. Bila berbicara tentang masa, ngeri LZ rasa sebab mengenangkan ayat ini "demi masa, sesungguhnya manusia dalam kerugian kecuali mereka yang beramal soleh.." Takut tak sempat berbuat apa-apa jika ajal tiba.. Maklumlah selalu lalai dengan urusan duniawi..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama