Header Ads

Jaga Kepala .. Ekor Ikut

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum ♡ 

JAGA KEPALA .. EKOR IKUT ~ Cantik keseluruhan jasad zahir dan batin bila cantik hatinya.InsyaAllah.Tapi hati-hati juga,ada yang cantik luaran tidak terbawa hingga dalamannya,dan jangan pandang jelek dengan kekurangan luaran kerana keindahan hati yang dimiliki terselindung di dalam jasad.Bukan perkara mudah hendak mencantikkan hati.Hendak tebal dan kebalkan iman.Adakala diri terasa sudah cukup kukuh bila dugaan melanda terlerai juga.Bila sudah berasa sangat teguh bila terjentik melebur juga.

Rumahtangga .. suami itu nakhoda .. memacu bahtera sebaik-baiknya agar dilimpahi dengan kedamaian ..kasih sayang .. dan rahmat Allah SWT.Namun tidak usah dipandang hambar jika tugas seorang suami itu digalas oleh seorang wanita yang bergelar isteri dan ibu atas alasan dan sebab-sebab tertentu.

Ketua diperingkat mana pun dalam bidang pekerjaan .. atau di institusi-institusi pendidikan juga umpama garisan penanda aras atau sempadan yang mengawal unit-unit sokongannya.Bijak mengawal keadaan maka sejahtera persekitarannya.Molek juga kualiti dan prestasi sumber manusianya.

Hebat .. berpangkat .. tinggi darjat .. siapa pun diri seseorang itu mesti ingat sentiasa hakikat sebenar bahawa Allah SWT itu ditempat yang paling utama dan pertama perlu di mulia serta dijaga.InsyaAllah yang lain tidak sukar untuk kita ikut dan turut dengan sendirinya.Tidak mustahil ini juga menjadi salah satu asbab untuk meluaskan pintu-pintu rezeki selain mendorong berlakunya hal-hal baik lainnya.Bila kita jaga kepala .. ekor ikut.InsyaAllah.


Jaga Kepala .. Ekor Ikut


*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 

logoblog

7 ulasan:

  1. KEPALA BERMINDA BIJAK/SEBALIKNYA PENGARUHI APA SAJA KEPUTUSAN DIAMBIL

    BalasPadam
  2. Kepala betul, ekor2nya in shaa Allah akan betul juga dan begitulah sebaliknya. Terima kasih atas perkongsian CP.

    BalasPadam
  3. In syaa Allah.
    Mudah2an Allah sentiasa meluaskan pintu rezeki kita.

    BalasPadam
  4. Setuju sangat, semua pun dilihat dan diikuti dari pemimpin..
    Semua kita terus dipimpin ke jalan yang diredhaiNya..
    Amin..

    BalasPadam

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..