Semak Semula Satu Per Satu

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum ♡ 

SEMAK SEMULA SATU PER SATU || Bukan satu hal mudah untuk akui khilaf diri kerana ianya membabitkan maruah diri bukan sahaja diri sendiri malahan melibatkan air muka insan-insan yang hampir dengan kita.Keluarga terutamanya.Baik yang masih hidup atau yang telah tiada.

Semak Semula Satu Per Satu
 Sumber : Google 

MEMPERTAHANKAN DIRI.Siapa pun akan mengatakan dirinya benar,kerana ianya pendapat daripada diri masing-masing.Kita juga akan mempertahankan apa yang dirasakan betul melalui fikiran sendiri walau pihak lain seribu kali mengatakan ianya tidak benar.Bila masing-masing berasa berada di pihak yang benar hujungnya pasti menjadi sesuatu yang tidak sewajarnya.Berprinsip itu bagus namun jangan dihancurkan dengan keegoan.

Daripada Abu Hurairah RA bahawasanya Rasulullah SAW bersabda, “Tanda-tanda orang munafik ada tiga, iaitu apabila dia berbicara dia dusta, apabila dia berjanji tidak ditepati dan apabila diberi amanah dia khianati.”(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)SUMBER*Ditambah dalam riwayat Muslim : Walaupun dia berpuasa, bersembahyang dan mendakwa diri Muslim.
Silap bertindak itu jadikan pengajaran.Buat pemangsa dan mangsa dalam apa pun situasi.Apa yang sudah tersimpul leraikan secara musyawarah.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. betul tu.. kalau nak bertindak lebih baik fikir dahulu sebelum buat.. :D

    BalasPadam
  2. apa yang betul adakalanya silap juga. dan ada yang tak betul takut utk membetulkan

    BalasPadam
  3. Pandangan mata selalu menipu..
    Pandangan akal selalu tersalah..
    Pandangan nafsu selalu melulu,
    Pandangan hati itu ug hakiki...
    ...
    Kalau hati itu bersih...

    BalasPadam
  4. Berfikir dahulu sblum bertindak, semoga dijauhkan kemudaratan dan diperkudahkan kebaikan buat semua.. aamiin.

    BalasPadam
  5. elakkan bertindak melulu kalau tengah marah

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama