Akan Berpatah Balik

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum ♡ 


AKAN BERPATAH BALIK ~ TERSESAT HINGGA KE HUJUNG JALAN .. JANGAN MALU UNTUK KEMBALI KE PANGKAL JALAN.Selusuri laluan yang sama,insyaAllah akan temui dari tempat bermulanya kita memulakan langkah.

AKAN BERPATAH BALIK

What you give .. you get back .. Benarkah??..Dalam rukun iman  kelima mesti percaya pada hari akhirat.Di hari itu nanti ada perhitungan dosa dan pahala .. ada juga destinasi ke mana yang bakal kita semua bersemayam.Mewah bahagia atau penuh sengsara.Di ketika itu semua bakal menjadi saksi dan sama-sama menyaksikan..*gerun*.

Belajarlah mula berfikir dengan lebih putih dan mendalam tetapi jangan sampai tersasar.Kalau sebelum ini santai-santai .. lihat kembali sejauh mana satu hal itu boleh dibawa dan dibiarkan santai.Jangan rasa terlewat.Jangan rasa tidak ada peluang lagi..jangan.Selagi benyawa saya,awak,kita dan kalian semua adalah da'i.

Setiap kebaikkan atau keburukkan .. pada setiap rezeki yang dikongsikan dan setiap apa pun yang dilakukan .. kesannya akan berpatah balik pada kita .. tidak mustahil juga pada antara ahli keluarga kita.Justeru gandakan dengan kadar maksimum kebaikkan yang dilaburkan moga manisnya kembali kepada diri sendiri atau dirasai juga insan-insan disekeliling kita.

Ada yang akan kita bawa dan harapkan setelah meninggalkan.. .. .. ..

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

12 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. moga kita semua mendapat penghujung yang manis =)

    BalasPadam
  2. Salam Jumaat PC.. nice sharing, semoga yang baik-baik aja untuk kita semua.. aamiin ya rabb..

    BalasPadam
  3. Salam Jumaat PC,bila kita tau kita tersesat,jangan takut dan malu untuk berundur...Allah swt dah aturkan yang terbaik untuk kita,cuma kita je kena usaha lebih untuk mencari kebaikkan tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Jumaat kembali juga...betul..bila sedar taubat sesungguh taubat.Minta Allah SWT jauhkan kita dari hal yang tidak baik...😊

      Padam
  4. sbb tu kne slalu berbuat baik. semoga yg baik2 juga dtg kepada kita. kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin..😊
      Betul...kalau manusia tak balas kebaikkan kita...yang paling pasti ada ganjaran baik daripada Allah SWT.

      Padam
  5. Semoga sama sama kita mendapat kebaikan dan sentiasa diredai. Aamin :D

    BalasPadam
  6. What u give u get back. Di sana nanti apa yg di amal dan di lakukan di sini setiap satunya akan di hitung. Gerun bila teringat amal yg masih xnampak bayang. Semoga rahmat Allah bersama kita yg lemah ni.

    BalasPadam
  7. Setuju kak PC. Gandakan kebaikan kita lakukan agar kita perolehi semula kesannya yang positif bukan sahaja pada diri kita, malah orang yang rapat disekeliling kita akan turut merasainya. Pesanan yang sangat bagus kak PC. :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama