Apa?!? .. Ketagihan!

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖


APA?!? .. KETAGIHAN! ~ Sebut ketagihan .. kedengaran negatif.Kurang selesa untuk di sebut dan kurang molek untuk di dengar,,kerana fikiran kita sudah terarah pada hal yang sensitif.Bila sebut ketagihan pasti menjurus pada najis dadah,alkohol (arak) dan hal-hal yang dilarang dan bertentangan dengan apa yang disyariatkan.

Ketagihan sebenarnya boleh juga berlaku pada perkara yang baik-baik.Cuma pada hal yang baik bila dilakukan berulang kali atau kerap tidak disebut ketagihan.Mungkin disebut teruja atau fanatik dan sebagainya.Ubah,keluar kotak dan pandu ke arah lebih positif untuk beranggapan pada satu-satu frasa itu.

Lakukanlah seberapa banyak hal yang baik di mana kebaikkan itu mendorong orang lain turut berasa mahu melakukannya sentiasa malahan lebih baik daripada apa yang kita lakukan.Saham menjadi contoh yang baik kita dapat..jika kebaikkan itu tersebar dan dianalkan satu lagi saham kita perolehi.

Bila berasa mula ketagihan untuk lakukan sesuatu yang mulia,jangan ditangguh.Lakukan.

APA?!? .. KETAGIHAN!

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

14 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. betul, bila kita ada passion kita buat sampai jadi

    BalasPadam
  2. "Ketagihan untuk melakukan sesuatu yagn mulia jangan ditangguh" sangat setuju bimbang nanti bertangguh langsung tak buat jadinya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak...bila tangguh ada pulak yang berbisik-bisik pengaruh kita...jadi bila tergerak hati,,mampu,,laksanakan terus.😊

      Padam
  3. sebaiknya ketagihan untuk beribadat..

    BalasPadam
  4. Ketagihan pada sesuatu perkara yang baik satu ketagihan yg baik PC. Buat kita lagi semangat dan berkobar untuk terus lakukan kebaikan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Kak Ana..kira bonuskan kalau hati dan fikiran kita sentiasa bergitu...amin😊

      Padam
  5. Ketagihan ke arah kebaikan adalah sesuatu yg kita inginkan.. subhanallah walhamdulillah.

    BalasPadam
  6. Ketagihan amalan murni yang membolehkan kita bakal menerima pahala dan disayangi Allah SWT. Good info kak PC. :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama