Header Ads

Tenggelam Timbul

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum ♡ 


TENGGELAM TIMBUL ~ "Untung batu tenggelam .. untung sabut timbul" .. "benih kalau baik di campak ke laut menjadi pulau".. insyaAllah.Nasib tidak siapa boleh jangka.Boleh menduga-duga,berteka teki tapi ketepatannya itu mengikut mahunya DIA.

Sekejap ada .. eh sekejap lagi hilang semula..teringat iklan biskut chipsmore..hehe.Paling/buang belakang (throwback) kisah misteri PC dan biskut chipsmore..


Tenggelam Timbul
Google image 


PC  : Mama babah tengok magik..biskut chipsmore macam kat tibi
Mama/babah : haa cepat *muka redha melayan*
PC :*sambil pegang biskut  sembunyi tangan ke belakang* .. tengok..kejap ada haaaa kejap takde..
....PC ulang dua tiga kali..jadi...entah macam mana..seterusnya biskutnya betul-betul hilang separuh...rupa-rupanya PC tak perasan ada kucing belakang PC makan biskut tu...
Mama/babah : * bulat mata....haaaa baru terkejut*
Terima kasih kucing jadi watak tambahan..

Tenggelam timbul.

Apa yang kita lihat adakala memperdaya iman dan kewarasan akal kita.Hingga menyebabkan kita jauh meninggalkan dan ditinggalkan.Naik turun kualiti akhlak,bertambah berkurangnya kadar iman dan turun naiknya saat akal mentafsir..ianya memberi kesan bukan pada diri sendiri sahaja malahan pada orang lain juga.Mungkin fizikal kita lengkap namun belum tentunya dalaman kita sempurna.Justeru wajarlah untuk kita belajar terima lebih dan kurangnya diri sendiri dan insan disekeliling kita..

Menghadapi tenggelam timbul..bersabarlah..termasuklah nuffnang yang tenggelam timbul adanya....kikikiki..rezeki Allah untuk kita luas..syukuri...

Tenggelam Timbul


*terima  kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 






logoblog

10 ulasan:

  1. insyaAllah tak lama lagi timbul lah tu. hihi

    BalasPadam
  2. Saya baru je post pasal blogger chipsmore macam saya ni. Moga tak jadi chipsmore g lepas ni..hehehe

    BalasPadam
  3. Ya, nak kekalkan perubahan baik yang dilakukan tuu, sangat susahhhh~ sobbbsss!
    Saya suka makan chipsmore~ hehe~
    Nona nak jemput, jom meriahkan giveaway Nona
    http://nonasani.blogspot.my/2018/03/giveaway-hi-nona.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cabaran sungguh...insyaAllah terima kasih Nona atas pelawaan ya..😊

      Padam
  4. Kak Sue suka Chipsmore.. hihihi.. Semoga setiap hari kita istiqomah perbaiki diri dan amal kan, jangan sekejap tenggelam timbul.. 😉

    BalasPadam
  5. Hihihihi..nuffnang saya dah tinggal kurang dari separuh, asyik tenggelam je, saya buang terus 2 ketul

    BalasPadam
  6. Nuffnang cam dah stable je skang. GV dapat 1 sen untuk CPUV. huhu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pembetulan : Nuffnang dah mcm tak stable skang. Dulu2x meriah je masuk income. Skang nak dapat 10 sen cam susah sangat. huhu.

      Padam

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..