Berseri-seri?!? .. Woww

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT 


BERSERI-SERI?!? .. WOW ~ Isnin dah..alhamdulillah.Jangan monday blues ya.Bersemangat!.Hari pertama memulakan kerja wajar rasa lemau itu ada dan terbawa-bawa.Dulu pun PC sendiri pernah laluinya.Namun cuba alihkan rasa longlai itu ke arah yang lebih memberi semangat.

Berseri-seri?!? .. wow.

Sekarang lebih malahan "extra advance" berbanding dahulu.Masing-masing tidak kira jantina dan peringkat umur berlumba-lumba untuk nampak berseri-seri.Kusam paling digeruni.Apatah lagi permasalahan lainnya.Silakan kerana itu hak masing-masing untuk berusaha dan mencuba..tapiiiiiiii,ingat..jangan sampai silap niat dan salah tingkah.

Mampu silakan.Tidak mampu,jangan beratkan diri dan fikiran.Pandangan mata yang mentafsir tidak sama.Percayalah.Buktinya berapa banyak dan ramai yang sering bertingkah pandangan diketika menilai dan memilih sesuatu termasuklah penilaian terhadap kecantikkan seseorang.

Setiap kita ada daya tarikan masing-masing...

Kecantikkan bermula dari dalaman.Bila hatinya cantik ianya turut mempengaruhi dan memperelok yang lainnya juga.Namun begitu,jangan silap membuat anggapan bahawa tidak lagi perlu menjaga apa sewajarnya dijaga...kuku panjang potonglah..berus gigi..bersyampu..bersabun bila mandi..janganlah fikir owh hati baik..kebersihan diri nak diabaikan...jawabnya bye..bye...

Di dunia mungkin kita menjaga penampilan agar mudah mendampingi dan didampingi..memudahkan hubungan sosial seharian..awas,jangan sampai berseri-serinya kita di dunia menggelapkan wajah kita di akhirat kelak.Bahayakan....oleh itu,berhati-hati..

Kerana yang pasti nanti ...


Berseri-seri?!? .. wow.

Surah Al Qiaamah
Ayat 22


#sama-sama mencari redha Ilahi 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

12 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Cantik hati maka cantiklah rupa pekerti. Biar cantik jasmani rohani. Jangan jadi cantik pada paras rupa saja, lama2 kecantikan tu akan padam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak...cantik paras rupa itu sebenarnya hadiah dan ujian....jangan sampai cantik luaran menghancurkan dalaman....😊

      Padam
  2. Setuju dengan PC, kecantikan dalaman kekal abadi..
    Kalau cantik dalaman, in shaa Allah terpancar ke raut wajah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin....betul kak LZ....harapnya begitulah...Allah beri kecantikkan pada hati2 kita semua😊

      Padam
  3. kecantikan kena jaga luaran dan dalaman..kalo luar je cantik tp dalama tk jaga xterpancar juga kn

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul....setuju...sebolehnya seiring...😊

      Padam
  4. Kecantikan di sisi Illahi dan hubungan sesama manusia adalah matlamat mukmin utk kehidupan yg diberkati dunia dan akhirat... aamiin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tepat...menjaga kecantikkan disegenap sudut....untuk dikehidupan yang kekal...😊

      Padam
  5. Zumal hari ni semangat bangun awal nak pergi hospital jer

    BalasPadam
  6. Mudah2an wajah kita sentiasa berseri2 sama ada di dunia lebih2 lagi di akhirat kelak

    BalasPadam
  7. hati tu segalanya.. sama2lah kita bersihkan hati.. InshaAllah.. amin <3

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama