Didikan Ajaib Kesan Mujarab

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT


DIDIKAN AJAIB KESAN MUJARAB ~ Formal atau tidak.Sengaja atau tidak.Macam-macam cara boleh perolehi didikan.Sungguh,bukan suatu perkara yang aneh bila DIA izin.

Memberi pendidikan yang terbaik..mencari didikan yang juga terbaik menjadi kemahuan setiap kita..kerana dari pendidikan yang baik insyaAllah memperolehi kehidupan yang juga baik..amin.

Berapa ramai insan-insan yang cemerlang tewas..dan tidak kurang ramainya insan-insan di luar sana berjaya,malahan lebih berjaya bukan disebabkan hebat  dibidang akademik sebaliknya berkat usaha,doa dan tawakkal.Bukan bermakna PC galakkan orang tidak perlu berjaya disudut akademik ya....bukan begitu.Berjaya itu luas pengertiannya.Banyak juga susur galurnya.

Didikan ajaib kesan mujarab.

Pengalaman.Bila Allah SWT izin sesuatu yang tidak kita ingini berlaku itu bermakna DIA mahu memberi pendidikan dan pengalaman pada kita.Sungguh!.Bila ibu kita nasihat kadang kita pandang sepi,lupa..lebih sedih diabaikan.Bila kawan-kawan atau saudara mara dan adik-beradik kita ingatkan..kita rimas dan bosan..sehinggalah ia seperti angin yang berlalu.

Tetapi ..

Bila dugaan itu hadir..ia menjadi didikan ajaib sehingga kesannya mejarab dan meresap pada hati dan minda..dan harapnya begitulah.

Didikan ajaib kesan mujarab.

#sama-sama mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. benar sekali.
    ujian yg datang adalah sebaik2 didikan buat diri yang mahu mengambil ikhtibar.

    follow blog ini pula.
    terima kasih kerana menulis

    BalasPadam
  2. Pengalaman adalah guru yang paling baik.

    BalasPadam
  3. Memang btul...kdang2 didikan ibu bapa kt buat pekak je...

    BalasPadam
  4. Pas kita sudah dewasa nanti, kita pasti sadar apa yang ibu kata semua benar.

    BalasPadam
  5. Setuju dengan entri PC, didikan dari pengalaman yang berlaku pada diri kita buat kita lebih faham kesan dan akibat...

    BalasPadam
  6. pandai PC menyusun bait-2 perkataan. setuju dengan ayat yang diperkatakan

    BalasPadam
  7. Didikan yang baik itu pengalaman.
    Pengalaman yang baik itu kegagalan

    BalasPadam
  8. pengalaman yang mengajar kita untuk jauh lebih baik dri sebelumnya..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama