Besar-besaran ..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT


BESAR-BESARAN .. | Kecil-kecilan itu satu permulaan.Kemudian barulah besar-besaran.Tapi bagi yang memiliki kemampuan sama ada memang dari keturunan 'berada' atau sememangnya penabung tegar .. tidak menjadi satu hal untuk mengadakan atau memperuntukkan yang besar-besaran dalam apa pun urusannya..

Kecil-kecilan itu bagus .. apatah lagi besederhana.Namun tiada salahnya besar-besaran asal niatnya betul kerana DIA.

Besar-besaran ..

Besar-besaran itu bererti juga banyak.Dalam banyak itu tidak semua untuk kita.Ada untuk orang lain disebahagiannya.Kalau tidak hari ini diperuntukkan..bawa dan uruskan dihari yang lainnya.Tidak mengapalah asal tidak melupakan dan berdoa agar tidak dilupakan serta sifar pembaziran.Aamin.

Ubah budaya dan adat kebiasaan.Hukum sahaja tidak boleh diubah tapi boleh berubah mengikut situasi tertentu sahaja.Ingat,situasi yang merubah jangan kita yang syok sendiri dengan senang hati tanpa rasa bersalah mengubah hukum mengikut selera atau citarasa.Dosa!.Berbanding kita ubah budaya dan adat kebiasaan yang diamal sejak turun temurun..raya dah dekat..kunjung mengunjungi .. bermaafan .. ziarah pusara .. sinonim sangat dilakukan ketika raya.Ubah,lakukan bila-bila sahaja.Selagi masih berkesempatan.

#sama-sama mencari redha Ilahi

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Tengah fikir hasil yang besar dengan usaha yang kecil.

    BalasPadam
  2. mek stju. berkongsilah rezeki jika kita ada. tk bnyk pun sikit jadi lah. itu lebih besar pahala kalau kita dapat

    BalasPadam
  3. saya teringat peribahasa lama..

    kecil jadi kawan.

    besar jadi lawan

    BalasPadam
  4. betul..Sila ukur baju di badan sndiri..Itu penting...Janji masih dlm kemampuan & bukan atas niat lain.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama